مدیرکل گمرک همدان با اعلام اینکه صادرات سنگ‎های قیمتی و طلا از گمرک همدان انجام می‏‌شود، گفت: برقراری پرواز تجاری از فرودگاه همدان در دستور کار گمرک است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جمال خشوعی از تلاش برای گرفتن مجوز کارگو ترمینال یا همان پرواز تجاری خبر داد و اظهار داشت: تلاش و پیگیری لازم در حال انجام است تا پرواز تجاری را از فرودگاه همدان برقرار کرده و اقدامات لازم برای صادرات و واردات کالا از فرودگاه همدان انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه صادرات غیرنفتی به عنوان یکی از اولویت‎های اساسی دولت است، افزود: گمرک همدان با توجه به مشکلات اخیر در کشورهای هدف صادراتی همچون درگیری در عراق و اکراین با تاثیر منفی در رشد صادرات مواجه شده است.

مدیرکل گمرک استان همدان با بیان اینکه بسیاری از کالاهای صادراتی همدان محصولات کشاورزی بوده و همین امر سبب شده تا صادرات همدان فصلی باشد، افزود: در ماه‌های اخیر صادرات سیب زمینی به سبب عدم برداشت انجام نشده و امیدواریم صادرات سیب‎زمینی از نیمه دوم امسال آغاز شود.

خشوعی با بیان اینکه تاکنون مجوز ترخیص کالاهایی همچون لوازم آرایشی-بهداشتی، پارچه و خودرو و صادرات پسته، فرش دستبافت و صنایع دستی مینیاتوری از گمرک همدان گرفته شده است، گفت: در حال حاضر پیگیری‎های لازم برای گرفتن مجوز صادرات سنگ‎های قیمتی، طلا و جواهر از گمرک همدان در حال انجام است که در صورت صدور مجوز می‎توان استان‎های همجوار از جمله لرستان، کرمانشاه، سنندج و ایلام را در این زمینه زیر پوشش قرار دهیم.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: همدان ، صادرات ، سنگ ، طلا ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.