رئیس اتاق بازرگانی همدان از اعزام هیئت تجاری از تجار و بازرگانان همدان برای شناسایی بازارهای صادرات به آفریقا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی اصغر زبردست با اشاره به اینکه توسعه صادرات غیرنفتی بدون هموار کردن مسیر صادرات برای تجار و بازرگانان امکان‎پذیر نیست، اظهار داشت: برای کاهش تکیه بودجه کشور به نفت باید در راستای افزایش صادرات غیرنفتی تلاش جدی صورت گیرد که این امر بدون همکاری و هماهنگی بخش خصوصی و دولتی اجرایی نمی‎شود.

وی با بیان اینکه صادرات دارای بخش‎های متعددی بوده و تنها به صادرکنندگان منتهی نمی‏‌شود، افزود: بخش تولید استان باید به گونه‎ای فعالیت کند که تولیدات همدان در بازارهای جهانی قابلیت رقابت با سایر کشورها را داشته باشد.

زبردست با اشاره به اینکه کالاهای صادراتی همدان باید افزایش یابد، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد کالاهای صادراتی از استان همدان محدود بوده و با اعمال برخی سیاست‎ها از سوی کشورهای هدف، صادرات کالاهای استان همدان با مشکل مواجه می‎شود.

وی با تصریح بر اینکه سیمان بخش قابل توجهی از صادرات استان همدان را به خود اختصاص می‏‌دهد، گفت: این روزها صادرات این محصول با مشکل مواجه شده و کاهش چشمگیری را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه می‏‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان تاکید کرد: باید برنامه‎ریزی درست و واقع‌بینانه میزان کالاهای صادراتی استان همدان را افزایش دهیم که این امر نیازمند رونق و فعالیت بخش تولید نیز هست.

وی محدود بودن بازارهای صادراتی استان همدان را از دیگر مشکلات در این حوزه دانست و گفت: اتاق بازرگانی همدان برنامه مشخصی در زمینه افزایش بازارهای هدف صادراتی دارد که امیدواریم با همکاری تجار و صادرکنندگان آنها را عملیاتی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با بیان اینکه اعزام و پذیرش هیئت‎های تجاری براساس برنامه‎ریزی و منافع استان صورت می‏گیرد، عنوان کرد: هیئت تجاری اعزامی به آفریقا در زمینه سیمان، نفت، گاز، معادن، طلا، سنگ‌های قیمتی و کشت فراسرزمینی مذاکره می‎کند.

انتهای پیام/گ


برچسب ها: همدان ، هیئت ، آفریقا ، بازار ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.