نخست وزیر ترکیه از شکست تلاش ها برای تشکیل دولت ائتلافی در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، احمد داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در کنفرانسی خبری در آنکارا گفت: همه بحث ها برای تشکیل ائتلاف دولت با احزاب دیگر به پایان رسید، در حالیکه آشتی ملی یکی از موضوعات مورد گفتگو بود. عملیات نظامی علیه تروریسم ادامه خواهد یافت و ما همه تلاش خود را برای حفاظت از کشور و تجربه دموکراتیک تازه در ترکیه به کار خواهیم بست.
وی افزود: ما حداکثر تلاش خود را برای حفاظت از سرزمین و مردم کشور به کار خواهیم گرفت. همان گونه که می دانید در حوادث 17 و 25 دسامبر(26 آذر و 4 دی) برای کودتا علیه حکومت ترکیه تلاش هایی صورت گرفت و من یکبار دیگر اعلام می کنم که ما برای مقابله با چنین رویدادهایی آماده هستیم و به مقاومت در برابر آن ادامه خواهیم داد.
اوغلو گفت: فضا برای تشکیل دولت ائتلافی با حزب حرکت ملی فراهم نیست. اکنون کاملا روشن است که امکان تشکیل دولت ائتلافی وجود ندارد. فردا من با اعضای حزب عدالت و توسعه جلسه خواهم داشت و پس از آن نزد رئیس جمهور ترکیه خواهم رفت تا این موضوعات را به وی اطلاع دهم. 
اوغلو در ادامه گفت: ما حداکثر تلاش خود را برای استفاده از هرگونه احتمال به کار گرفتیم. ما چهار احتمال پیش رو داشتیم اما این احتمالات برای تشکیل دولت ائتلافی به شکست انجامید. ما درها را نبسته ایم اما اعلام می کنم با توجه به فضای موجود هیچ نقشه راهی برای تشکیل دولت ائتلافی با احزاب سیاسی دیگر وجود ندارد. 
اوغلو افزود: ما به مفاد قانون اساسی ترکیه احترام می گذاریم و براساس یکی از مواد قانون اساسی موضوع به رئیس جمهور سپرده خواهد شد. من یکبار دیگر با رئیس جمهور درباره این موضوع گفتگو خواهم کرد.
نخست وزیر ترکیه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص مذاکرات با رئیس حزب حرکت ملی گفت: آنها گفتند اگر نشست استثنایی در مجلس ترکیه تشکیل شود از برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت نخواهند کرد و پس از بحث برسر این موضوع و تبادل نظر نتایج کاملا روشن بود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار