مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاههای کشور برای ارائه نظرات خود پیرامون مذاکرات هسته ای در مشهد گرد هم آمدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی تهران در این نشست که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد ، گفت:مذاکرات هسته ای جزئی از پازل آمریکایی برای کنترل ایران است.

تاریان گفت: سیاست آمریکا ازبیرون محاصره کردن ایران و از داخل کنترل کردن قدرت منطقه ای ایران است.

وی گفت:نخستین مسئله اول جهان اسلام، فلسطین است نه مذاکرات هسته ای.

تاریان انتظار بسیج دانشجویی را ازمسئولان تشریح کرد و گفت: انتظار ما از مسئولان اعتماد نکردن به مستکبران است،ما نباید امنیت ایران را بخاطر اقتصاد کشور به خطر بیندازیم.

وی بااشاره به بین المللی بودن متن برجام و تعهدات ایران، این متن را از نوع معاهدات رسمی خواند و گفت: کسانی که معتقدند برجام موافقت نامه بین المللی نیست و نباید در مجلس ارائه شود به اصل قانون اساسی بی احترامی می کنند.

مسئول بسیج دانشگاه آزاد شیراز گفت:علت مذاکرات تغییر در آرمان استکبارستیزی نیست بلکه تکنیک ها تغییرکرده است .

محمدرضاعلیدادی تصریح کرد: اصل حمله عوض نمی شود بلکه تکنیک های حمله عوض می شود.

وی دلایل شروع مذاکرات را دلایلی عقلی دانست.

علیدادی نمونه بارز استکبار ستیزی را حمایت ایران اسلامی از محور مقاومت دانست و گفت :چه متن برجام به توافق منجر بشود یا نشود ما کمک های خود را به جبهه های مقاومت قطع نمی کنیم و حرف ما همان حرف اول انقلاب یعنی نفی استکبار و دفاع ازمستضعفین ومظلومین جهان است.

وی در مورد شعارهای استکبارستیزی مردم ایران گفت: حمله و هجوم و شعار به مستکبران جهان در انقلاب اسلامی بحث سلیقه ای نیست و شعارهای استکبارستیزی از ذهن و حافظه و وقایع تاریخی مردم ایران برآمده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان نیزباشرکت در این همایش، گفت: متن برجام متنی پرابهام و سرنوشت تحریم ها نامعلوم است.

رضا روستایی گفت:دولت کنونی دوسال فقط به مذاکرات هسته ای تمرکز داشته و در بقیه زمینه ها عملکرد خوبی نداشته است.

وی با انتقاد از عملکرد مجلس نیز گفت: در برهه ی حساسی که مجلس باید به بررسی متن برجام بپردازد،دراستراحت و تعطیلات به سرمیبرد.

وی با تاکید بر ادبیات استکبارستیزی جمهوری اسلامی ایران گفت:استکبار ستیز بوده ایم و می مانیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی عنوان کرد: مسئولان بهتر است عامه مردم را در جریان متن توافق نامه بگذارند.

سعید کاظمی معتقد است: چیزی که مسئولان بیان می کنند با متنی که وجود دارد اختلافات زیادی دارد مثلا بحث همزمانی وجود ندارد و بحث لغو تحریم ها بحث تعلیقی است و تمام خطوط قرمز نیز رعایت نشده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی با طرح یک سوال از مسئولان گفت: اقتصاد مقاوتی را چگونه پیش ببریم و اینکه چرا تمام بندهای فکت شیت لوزان همان متنی است که در برجام آمده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.