قایم مقام صدا و سیمای مرکز کردستان با اشاره به آثار و تبعات زیانبار قاچاق بر اقتصاد داخلی کشور گفت: پدیده قاچاق تهدید جدی برای اقتصاد ملی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، علی مرادی در سومین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان در سنندج کاهش تولیدات داخلی، تهدید تجارت آزاد و تحمیل هزینه های گزاف بر بدنه اقتصادی جامعه را از اثرات زیانبار قاچاق برشمرد.

وی گفت: پدیده شوم قاچاق افزون بر اثرات مخرب اقتصادی یک چالش اجتماعی است و اثرات سوء فرهنگی در جامعه به دنبال دارد.

مرادی با اشاره به اینکه هم اکنون در جامعه با افزایش مصرف کالاهای لوکس خارجی مواجه هستیم افزود: تبلیغ مصرف کالاهای خارجی منجر به تخریب هویت ملی و تغییر فرهنگ و الگوی مصرف جامعه می شود. که در همین راستا اقدامات فرهنگی بهترین راهکار پیشگیری از پدیده قاچاق در جامعه است.

وی ضمن ابراز تاسف از فراهم نبودن بسترهای اقتصادی مناسب در استان گفت: اکنون اعتماد عمومی جامعه در جهت مصرف کالای خارجی است در همین راستا مبارزه با مصرف کالای قاچاق و حمایت از کالای داخلی نیازمند برنامه ریزی و سیاستگذاری فرهنگی است.

وی تولید برنامه های فرهنگی را بهترین ابزار برای انتقال پیام دانست و گفت: ابزارهای فرهنگی مانند رسانه های نوین، فیلم، انیمیشن و موسیقی می تواند به تغییر رفتار مخاطبین کمک کند.

قایم مقام صدا و سیمای مرکز کردستان افزود: کمیسیون مبارزه با قاچاق در این زمینه ها برنامه ها و تولیدات فرهنگی خاصی پیش بینی کرده است.

مرادی اثربخشی برنامه های فرهنگی را نیازمند وجود زیرساخت های فرهنگی و اعتبارات ویژه دانست.

وی با اشاره به اینکه قاچاق کالا یک مقوله چند وجهی است، پیشگیری و مبارزه با آن را نیازمند همکاری بخش های مختلف جامعه دانست و افزود: در افزایش قاچاق علل و انگیزه های مختلفی دخیل است.وی گفت: کردستان استان فرهنگی است و از مزیت های فراوانی برخوردار است و با توجه به مرزی بودن این استان، فرهنگسازی در راستای مبارزه با قاچاق ضروری است.

انتهای پیام /ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.