کلاهبردار اینترنتی طی عملياتی توسط ماموران پليس فتا شناسايي و دستگير شد.

دستگيري كلاهبردار اينترنتيبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ  سيد مصطفي مرتضوي رئيس پليس فتا اصفهان بيان کرد:در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه  به منظور خريد لوازم دست دوم  مبلغي را بصورت اينترنتي از براي شخصي ناشناس ارسال كرده اما كالايي براي او ارائه نشده  بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

اين مقام مسئول عنوان داشت: در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد كه فردي كلاهبردار در يكي از سايت هاي اينترنتي تبليغ فروش لوازم دست دوم اقدام به درج آگهي كالايي را كرده و از متقاضيان درخواست پيش پرداخت براي ارسال كالا به ادرس آنان مي كرده اما پس از واريز شدن مبلغ به حسابش ديگر ارتباط خود را با خريدار قطع و به هيچ يك از تلفن هاي او پاسخ نمي داده است.

وي تصريح كرد: با جمع آوري مدارك و ادله ديجيتالي لازم در اين پرونده و انجام اقدامات تخصصي در فضاي مجازي سرانجام هويت متهم شناسايي و در يك عمليات ويژه توسط كارآگاهان پليس فتا دستگير شد.

سرهنگ مرتضوي با بيان اينكه متهم در اعترافات خود به بيش از 500 ميليون ريال كلاهبرداري به اين شيوه از شهروندان اعتراف كرده گفت :امروزه با وجود اينترنت انجام اقدامات روزمره بسيار تسهيل گرديده بويژه تجارت الكترونيك و خريدهاي اينترنتي اما در اين ميان مجرمان و افراد كلاهبرداري نيز در بستر اينترنت فعاليت خود را انجام داده و قصد كلاهبرداري و سوءاستفاده از بي احتياتي كاربران را دارند كه  توصيه ما به كاربران  اينترنت اين است كه در هنگام خريد هاي اينترنتي خود بسيار محتاط بوده و فريب افراد سودجو را نخورند.

رئيس پليس فتا اصفهان گفت:در خريدهاي اينترنتي بويژه خريد اقلام دست دوم تا زماني كه جنس را رويت نكرده و از سالم بودن آن اطمينان حاصل نكرده ايد بابت آن به خريدار هيچ پولي پرداخت نكنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.