مجمع جهانی خادمان رضوی در روز شنبه مصادف با 31 مرداد سال جاری در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اعلام موجودیت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در محل برگزاری نشست خبری ستاد امور بین الملل سیزدهمین جشنواره امام رضا (ع) امروز در حوزه ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد؛ ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ستاد امور بین‌الملل سیزدهمین جشنواره امام رضا (ع) گفت: امسال مجمع جهانی خادمان رضوی اعلام موجودیت خواهد کرد.

وی افزود: این مجمع متشکل از چهل مهمان سیزدهمین جشنواره امام رضا (ع) خواهد بود که از این میان 21 تن از مهمانان ما کسانی هستند که در سال‌های گذشته به عنوان خادمان رضوی شناخته شده و ارتباط خود را با جشنواره امام رضا (ع) حفظ کردند.

وی ادامه داد: همچنین امسال مجمع جهانی بانوان خادم رضوی نیز برگزار خواهد شد و روز یکشنبه مصادف با اول شهریور ماه سال جاری شاهد برگزاری مراسم تکریم بانوان خادمان فرهنگ رضوی در سازمان فرهنگ ارتباطات اسلامی خواهیم بود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان این امر که زمان اعلام موجودیت مجمع جهانی خادمان رضوی 31 مرداد است، افزود: سیزدهمین جشنواره امام رضا (ع) تا پیش از سال 1387 جشنواره داخلی بود و از آن سال به بعد به صورت بین‌المللی به فعالیت خود ادامه داد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عهده‌دار مسئولیت برگزاری بخش بین‌المللی این جشنواره بوده است.

ابراهیمی ترکمان اظهار داشت: جشنواره امام رضا (ع) در سیزدهمین گام خود با همکاری دویست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در هفتاد و نه کشور، مجمع جامعة‌المصطفی و مجمع جهانی اهل بیت (ع) به کار خود ادامه می‌دهد و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عهده‌دار نحوه فعالیت چهل کشور از میان کشورهای هماهنگ با فرایند برگزاری جشنواره امام رضا (ع) است.

وی ادامه داد: امسال تمامی کسانی که در طول سال‌های گذشته به عنوان خادم رضوی شناخته شده‌اند، دعوت می‌شوند تا مجمع جهانی خادمان رضوی با حضور آن‌ها تشکیل شود. 

رئیس ستاد بین‌الملل سیزدهمین جشنواره امام رضا (ع) اظهار داشت: سیزدهمین جشنواره امام رضا (ع) در بخش بین‌الملل خود از سه میهمان ویژه با نام‌های ویکتور الکیک مسیحی مقیم لبنان به خاطر قصیده سروده شده در ارتباط با امام رضا (ع)، شیخ زاکزاکی رهبری مسلمانان نیجریه و مرحوم آیت الله آصفی که به عنوان برگزیده جشنواره شناخته شده بود و پیش از برگزاری آن از دنیا رفت، تجلیل می‌کند.

ابراهیمی ترکمان افزود: بخش بین‌الملل جشنواره امام رضا (ع) در سی ویکم مرداد سال جاری کار خود را آغاز می‌کند و از 6 کتاب در رایزنی‌های فرهنگی رونمایی می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای برگزاری سیزدهمین جشنواره امام رضا (ع) اقلام متعددی به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای دیگر ارسال می‌شود که از این میان می‌توان به 20 فیلم مستند، تعدادی سرود و نماهنگ مرتبط با امام رضا (ع)، بیش از 200 قطعه عکس از حرم رضوی و کتابخانه دیجیتالی از آثار رضوی اشاره کرد. 

رئیس سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سه مجله «التوحید»، «اکو» و «ایران نوین» ویژه‌نامه‌ای را برای امام رضا (ع) اختصاص داده‌اند و کتاب «امام مهربانی» نیز به همت موسسه انتشاراتی بین‌المللی الهدی به سه زبان منتشر شده است.

ابراهیمی‌ترکمان از انتشار سه مجله «التوحید»، «اکو» و «ایران نوین» به همت بنیاد اندیشه یاد کرد و افزود: معاونت امور زنان ریاست جمهوری کمک خوبی برای برگزاری بخش بین‌الملل سیزدهمین جشنواره امام رضا (ع) بود.

وی اظهار داشت: امسال ما علاوه بر 21 مهمان ادوار گذشته ده مهمان تازه و 7 الی 8 مهمان بانو  از 15 کشور همچون اسپانیا، بنگلادش، مصر، مالزی، افغانستان، پاکستان و آذربایجان داریم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: تلاش می‌شود که در سال‌های آینده مجمع جهانی خادمان رضوی در خارج کشور به صورت بومی تقویت شود. البته در حال حاضر در شهر «مرو» با وجود اینکه ترکمن‌ها اهل تسنن هستند، روز میلاد امام رضا را در قدمگاه این امام بزرگوار جشن می‌گیرند.

ابراهیمی‌ترکمان خاطرنشان کرد:‌سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ترویج فرهنگ اهل بیت را یکی از وظایف خود دانسته و به همین دلیل به گسترش آثار و اندیشه امامان بزرگوار می‌پردازد.

گفتنی است که بخش بین‌الملل سیزدهمین جشنواره امام رضا (ع) در ساعت 9 روز شنبه 31 مرداد سال جاری فعالیت خود را با شعار «عقلانیت و گفتگو» آغاز می‌کند و اختتامیه آن در مشهد برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است که همزمان با برگزاری سیزدهمین جشنواره امام رضا (ع) که یک جشنواره مردمی است، نمایشگاه کتاب و پوستر با موضوع امام رضا (ع) در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

همچنین معیار جشنواره امام رضا (ع) برای انتخاب خادمان رضوی، تولید اثری با موضوع امام هشتم شیعیان در حوزه‌های شعر، نقاشی، کتاب و ... است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار