مراسم تقدیر از آزادگان دانشگاه کاشان طی نشست مشترک هيئت رئيسه با شورای دانشكده علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ رئيس دانشگاه كاشان در این مراسم با تبريک سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامي آزادگان را نماد صبر و استقامت دانست و گفت:آنها با تحمل دردهاي اسارت درس مقاومت، پایمردی و رشادت رابه جامعه اسلامي ايران دادند.

وي با اشاره به اينكه 70 بار خداوند در قرآن صابران را ستايش كرده افزود: آزادگان عزيز مصداق بزرگ صابران در دوران كنوني هستند.

به گفته وی،صبر آزادگان در دوره اسارت به گونه‌اي بوده كه خود مسئول صليب سرخ آن دوران در عراق مي‌گويد اين اسراي ايراني به ملت نشان دادند كه در سخت ترين شرايط نيز مي توان ارزش‌هاي انساني را پاس داشت.

رئيس دانشگاه كاشان قدرشناسي از آزادگان را تاکید کرد و افزود: چاپ کتاب خاطرات اين عزيزان آزاده در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت راهگشا هدایتگر جوان امروز است.

مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه كاشان نيز در ادامه اين مراسم با تبريك اين روز به آزادگان گفت:مردم در دوران دفاع مقدس به سه دسته تقسيم شدند كه عده‌اي به شهادت رسيدند و عده‌اي نيز مجروح يا اسير شدند و تعدادي نيز كه سالم برگشتند همچنان در سنگر دفاع به سر مي‌برند.

حجت‌الاسلام علي روحاني با اشاره به اينكه هر كه خدا را ياري كند خدا او را ياري ‌ميرساند افزود: كساني كه نماز برپا مي دارند، زكات را احياء مي‌كنند و امر به معروف و نهي از منكر بر جاي آورند مطمئن باشند كه خداوند باريتعالي آنها را ياري ‌رسانده و دسيسه‌هاي دشمنان كمترين آسيبي به آنها نخواهد رساند.

گفتنی است: مراسم تجلیل از آزادگان دانشگاه کاشان با خاطره گویی تعدادی از آنها برگزار شد. 


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.