اجرای قانون تضمین پرداخت به کارگران خارجی در قطر به 3 ماه بعد موکول شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ رسانه‌های محلی و یک وکیل اعلام کردند قطر قانون تضمین پرداخت به کارگران خارجی را که قرار بود از روز سه شنبه اجرا کند، تا ماه نوامبر (آبان)  به تاخیر انداخت.

"نظام حفاظت از دستمزد" که از سوی مقامات به عنوان اصلاحات "اساسی" معرفی شده بود، با تعیین دوره شش ماهه برای آماده سازی این موضوع بوسیله کارفرمایان، قرار بود از 18 اوت (27 مرداد)  آغاز شود؛ اما زمان اجرای آن تا دوم نوامبر (11 آبان) به تعویق افتاد.

یک نشریه محلی اعلام کرد قطر، میزبان رقابت های جام جهانی 2022، اجرای این قانون را به تعویق انداخت زیرا شرکت‌های خصوصی هنوز برای آن آماده نیستند. قانون جدید شامل بیش از 50 هزار شرکت می‌شود.

نشریه الشرق قطر نیز دوم نوامبر را برای اجرای این قانون اعلام کرد. به رغم درخواست‌های مکرر، دولت قطر از تصویب و یا تکذیب اخبار روزنامه‌ها خودداری کرده است.

"مایکل تی پالمر،" وکیل نماینده شرکت‌های بین المللی قطر، نیز گفت: مسئولان وزارت کار، این زمان را به بخش خصوصی اعلام کرده‌اند. تاریخ اجرا به صورت شفاهی دوم نوامبر تایید شد.

"نظام حفاظت از دستمزد" برای تضمین پرداخت به موقع حقوق بیش از 250 هزار کارگر مهاجر خارجی است که در طرح‌های مربوط به ساخت و ساز جام جهانی شرکت دارند. تاخیر در پرداخت دستمزد به ویژه دستمزد کارگران یکی از مهمترین موضوعاتی است که سازمان‌های غیر دولتی از سال‌ها پیش علیه قطر مطرح می‌کنند.

بر اساس قانون جدید، شرکت‌هایی که حقوق کارگران خود را به موقع پرداخت نکنند ممکن است به پرداخت جریمه تا 6 هزار ریال (1485 یورو) محکوم شوند و مالک آن نیز با احتمال زندان مواجه است.

عفو بین الملل در گزارش ماه مه (اردیبهشت) قطر را به سرپیچی از عمل به تعهد سال 2014 در خصوص اعمال اصلاحات در بخش‌های مهم از جمله پرداخت حقوق متهم کرده بود. سپس وزارت کار قطر اعلام کرد "نظام حفاظت از دستمزد" نشان دهنده "تغییرات معنادار" در این کشور است. عفو بین الملل با استقبال از این قانون، از دوحه خواست تضمین کند "نظام حفاظت از دستمزد" با سخت گیری اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار