یونیسف از شهادت 398 کودک بر اثر درگیری های یمن خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری "د.پ.آ" آلمان، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد 398 کودک از زمان آغاز حملات عربستان سعودی به یمن در 26 مارس، ( 6 فروردین) جان خود را از دست داده اند.

این سازمان در گزارشی اعلام کرد: از زمان آغاز درگیری ها در 26 مارس 2015 ( 6 فروردین 94) دست کم 398 کودک کشته شده اند. این سازمان در ادامه می افزاید: روزانه حدود 3 کودک بر اثر جنگ این کشور کشته و 5 کودک زخمی می شوند. در این گزارش با تأکید بر اینکه یمن یکی از وحشتناک ترین مناطق برای کودکان است آمده است نزدیک 10 میلیون کودک یمنی نیازمند کمکهای انسان دوستانه هستند.

از سوی دیگر، خبرگزاری الشرق الاوسط مصر اعلام کرد جنگنده های سعودی در ساعات ابتدایی صبح امروز شماری از پایگاه های انصارالله و علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن را در صنعا بمباران کردند. این خبرگزاری اعلام کرد جنگنده های سعودی پایگاه هوایی دیلمی نزدیک فرودگاه صنعا، پادگان لشکر 62 در ارحب در شمال پایتخت و پادگان لشکر 63 نیروهای زمینی گارد ریاست جمهوری را هدف حملات خود قرار دادند.

در خبری دیگر، حزب "صلح اجتماعی" یمن، جنایات وحشتناک رخ داده در دو روز گذشته در استان تعز را محکوم کرد. پیشتر رسانه های خبری از انتشار تصاویری از اجساد مثله شده برخی شهروندان تعز در فضای مجازی خبر داده بودند. همچنین شبکه یمنی المسیره اعلام کرد ارتش و کمیته های مردمی پایگاه نظامی "امشیح" در جیزان عربستان را گلوله باران کردند. المسیره روز گذشته در اختتامیه هشتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی در تهران موفق به دریافت جایزه ویژه این جشنواره به عنوان رسانه مقاوم شد.

از سوی دیگر، پایگاه خبری "العربی الجدید" در گزارشی به بازار سیاه سوخت و مشتقات نفتی در یمن پرداخت. این پایگاه اعلام کرد بر اثر آغاز جنگ و توقف آموزشها و کسادی بازار کار در این کشور، ده ها هزار یمنی به کارهای جایگزین از جمله فروش نفت در بازارهای سیاه روی آورده اند. این گزارش می افزاید این افراد با خرید مشتقات نفتی به قیمت رسمی، آن را در بازارهای سیاه به قیمت های بالاتری به شهروندان می فروشند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار