نماینده مردم تهران، ری،شمیرانات و اسلامشهر گفت: انگار دولت قرار است بر عملکرد مجلس نظارت کند پس بیاید جایمان را عوض کنیم.

مقامات دولتی اظهارات عجیبی مطرح می‌کنند/ باید جای دولت و مجلس را باهم عوض کنیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید رسایی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در صحن علنی امروز چهارشنبه 28 مردادماه در تذکری اظهار کرد: هنوز لایحه برجام به مجلس نیامده و ترجمه‌ای هم که قبلا داده شده مشکلاتی دارد.

وی تأکید کرد: در پاورقی نوشته شده این ترجمه رسمیتی ندارد و گفته شده که هر چند در این ترجمه کمال دقت شده تا تمامی عبارات با دقت ترجمه شود اما به دلیل فنی و پیچیده بودن عبارات و مصالحی بودن آنها، متن انگلیسی مد نظر است. 

عضو هیئت ریئسه کمیسیون اصل 90 مجلس بیان داشت:‌ بنده متوجه اینکه متن انگلیسی متن اصلی است، نمی‌شوم، یک ماه گذشته و یک ماه دیگر هم کنگره نظر خود را می‌دهد و متن ترجمه برجام مشکل داشته و لایحه آن هم هنوز نیامده است.

وی ادامه داد: معاون وزیر امورخارجه اعلام کرده صلاح نیست مجلس در مورد این برجام نظر دهد و روز گذشته نیز معاون رئیس جمهور اعلام کرده نظر دادن مجلس در مورد برجام خلاف قانون اساسی است.

رسایی اظهار کرد: پس بیایید جایمان را عوض کنیم زیرا دولت قرار است در عملکرد مجلس نظارت کند اگر این بازی برد برد است پس چرا از این که از پشت تریبون مجلس مطرح شود می‌ترسید.

نماینده تهران خاطر نشان کرد: ‌باید نگرانی مقام معظم رهبری در مورد نفوذ آمریکایی‌ها به وسیله برجام از پشت تربیون  مجلس گفته شود.

ابوترابی فرد در پاسخ به رسایی اظهار داشت: به دلیل آنکه تذکر شما ناظر بر کمیسیون ویژه‌ای بود بنده ماده 44 آیین نامه را می‌خوانم.

 وی ادامه داد:‌ در مسائل مهم و استثنایی که برای کشور پیش می‌آید کمیسیون ویژه‌ای برای رسیدگی و تهیه گزارش ضرورت پیدا می‌کند که با حداقل 15 نفر و تصویب نمایندگان این کمیسیون تشکیل می‌شود.

نایب رئیس مجلس تأکید کرد: کمیسیون ویژه را بر این اساس سامان دادیم و هیچ بحثی مقدم بر بحث لایحه نیست و مسائل دیگر نیز از چارچوب قانون و رأی مردم انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۲:۲۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
احسنت خدا امثال شما رو حفظ کنه اگر مجلس پافشاری نکنه معلوم نیست چه بر سر هسته ای و دانشمندانش میاد
آخرین اخبار