کار واکسیناسیون دامهای اهلی جهت جلوگیری از انتقال بیماری به حیات وحش در 9 منطقه استان انجام می گردد.

آمادگی استان برای مقابله با بیماری طاعون حیواناتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: به منظور جلوگیری از انتقال بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به وحوش مناطق تحت مدیریت با هماهنگی دامپزشکی استان کار واکسیناسیون دامهای سبک اهلی در 9 منطقه که در مجاورت زیستگاه های حیات وحش استان می باشد،انجام می گردد و این مناطق را چهل پا در شهرستان اندیمشک، شیمبار در ایذه ، کرایی در شوشتر ، دز در دزفول ، کرخه در شوش، قلعه شاداب در دزفول ، دیمه در رامهرمز و منطقه بدیل در بهبهان اعلام نمود.

در همین راستا کار واکسیناسیون دامهای سبک اهلی اندیمشک نیز  به پایان رسید.

دکتر سید حبیب قلندری رئیس مرکز بهداشت اندیمشک گفت: این طرح در 7 روستا در مجاورت منطقه حفاظت شده چهل پا انجام گرفته و تعداد 1753 راس دام سبک نسبت به مقابله با بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک انجام  شده و 27 دامداری که دارای دام سبک از نوع بز و گوسفند بودند نسبت به این بیماری واکسینه شده اند. وی ادامه داد: این کار با ورود دامهایی که با کوچ پاییزی به این منطقه نیز وارد می شوند ادامه خواهد یافت.

مهدی سراج الدین میرقائد رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک نیز دراین خصوص گفت: منطقه چهل پا با مساحت 1665 هکتار در شمال شهرستان اندیمشک زیستگاه گونه های جانوری همچون کل و بز ، روباه و گرگ  می باشد و به منظور پیشگیری از شیوع طاعون در این منطقه کار واکسیناسیون به سرعت در این منطقه انجام شده است.

دکتر علی رونق دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در این خصوص گفت: با توجه به شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه ای از استان مرکزی، به منظور پیشگیری از سرایت به حیات وحش استان خوزستان کار واکسیناسیون انجام می گردد و ادامه داد: خوشبختانه تاکنون خبری از مشاهده این بیماری در حیات وحش استان گزارش نگردیده است.

وی از مسئولین دامپزشکی استانهای همجوار خواست تا برنامه مقابله با این بیماری را انجام دهند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.