دانشمندان اعلام کردند که پس از کشف یک گور دسته‌جمعی 7000 ساله به شواهدی اندک درباره یک قتل‌عام گسترده دست پیداکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانشمندان اعلام کردند که پس از کشف یک گور دسته‌جمعی 7000 ساله به شواهدی اندک درباره یک قتل‌عام گسترده دست پیداکرده‌اند.

در بررسی‌های انجام‌شده بر روی بقایای معدود اسکلت‌های آن منطقه جای زخم‌های عمیق و وحشتناکی روی این اولین کشاورزان ساکن قاره اروپا  شناسایی‌شده است. باستان شناسان با مشقت بسیار به تحقیق بر روی اجساد 26 مرد، زن و کودک مدفون در قبر پرداختند. این گور دسته‌جمعی متعلق به عصر حجر ، در شونِک- کیلاینس تیدِن (Schoeneck-Kilianstaedten)، نزدیکی فرانکفورت کشف شد.

طبق گزارش باستان شناسان اثرات واضحی از فشار بر روی جمجمه، جراحت ناشی از نیزه و تلاش‌های عامدانه برای خورد کردن قلم پای تقریباً نیمی از اسکلت‌های موردبررسی وجود دارد. این ضربات به پا برای متوقف کردن قربانیان در حال فرار بوده و یا برای ترساندن اسیران باقی‌مانده.

به گفته کریستین مِیِر که یکی از نویسندگان تحقیق منتشرشده در روز دوشنبه در مجله پیشرفت‌های آکادمی ملی علوم The journal Proceedings of the National Academy of Sciences )) است این صدمات یا برای شکنجه انجام‌شده بوده‌اند یا برای قطع عضو. در حال حاضر نیز نمی‌توان با اطمینان گفت که آیا قربانیان زنده ماندند یا نه. قربانیان و مهاجمین مدفون در تمامی سه سایت از فرهنگ لینیر بَند کِرامیک (Linearbandkeramik) هستند، یعنی کشاورزانی که حدود 5500 سال پیش از میلاد مسیح در اروپای مرکزی ساکن شدند. این اسم نیز برگرفته از  Linear band ceramics است که به سبک ادبیات این قوم اشاره دارد.

معمای قتل‌عام گسترده‌ای که اولین کشاورزان ساکن اروپا را از بین برد +تصویر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار