مدیرکل دفتر حفاظت از صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در برنامه حفاظت از پلنگ ایرانی موضوع بیمه اینگونه ارزشمند تدوین شده که تا 2 الی 3 ماه آینده اجرایی خواهد شد.

پلنگ ایرانی بیمه می شودعلی تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه در دست اقدام بیمه پلنگ ایرانی اظهار داشت: طی تحقیقات جامعی که در طول 10 سال گذشته و در خصوص علت مرگ و میر پلنگ ایرانی که ناشی از شکار و یا کشته شدن این گونه ارزشمند از سوی دامداران بوده برنامه حفاظت از پلنگ ایرانی در دستور کار سازمان حفاظت از محیط زیست قرار گرفت.

وی ادامه داد: بیمه شدن پلنگ ایرانی از سوی بیمه‌گذاران مشتاق و داوطلبی که برای حفاظت حیات وحش اعلام آمادگی کرده‌اند جزئی از برنامه حفاظت از سازمان محیط زیست است که فعلا در حال نشست و مذاکره با 3 الی 4 بیمه‌گذار هستیم که تا 3 ماه آینده اجرایی خواهد شد.

مدیرکل دفتر حفاظت از صید و شکار با اشاره به تراکنش پلنگ در کشور که در بیش از 30 استان مشاهده شده  افزود: با اینکه سازمان حفاظت محیط زیست توانایی پرداخت خسارت ناشی از پلنگ را دارد ولی در جهت راحت کردن دامداران و جلوگیری از کشتار آنها به دنبال خسارتی که اینگونه به دام‌هایشان می‌زند این طرح در اولویت اجرا شدن قرار گرفته است.

علی تیموری ادامه داد: وقتی دامداران بدانند که دام‌هایشان از خسارتی که پلنگ بر آنها وارد می‌کند بیمه‌شده‌اند به هیچ‌ عنوان اقدام به کشتن اینگونه نخواهند کرد.

وی با اشاره به بیمه شدند یوزپلنگ که از سوی بیمه دانا انجام گرفته و به دنبال اجرایی شدنش سازمان هیچ هزینه‌ای در این خصوص متقبل نمی‌شود افزود: بیمه پلنگ ایرانی نیز همانند بیمه یوزپلنگ خواهد بود و پس از اجرایی شدن نهایی این طرح مشخصات بیمه  گذار معرفی خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
شرکت بیمه ای که پوشش بیمه ای میده بیمه گر نامیده میشود نه بیمه گزار.
Germany
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
دامدار اعدام باید گردد
آخرین اخبار