جانداراني كه تحت نام كلي جلبك طبقه بندي مي شوند در حقيقت گروه وسيع و متنوعي ازموجودات زنده عموماً فتوسنتزكننده را تشكيل مي دهند كه از نظر شكل فيزيولوژي و زيستگاه طبيعي تفاوتهاي چشمگيري با يكديگر دارند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛جانداراني كه تحت نام كلي جلبك  طبقه بندي مي شوند در حقيقت گروه وسيع و متنوعي ازموجودات زنده عموماً فتوسنتزكننده  را تشكيل مي دهند كه از نظر شكل  فيزيولوژي و زيستگاه طبيعي  تفاوتهاي چشمگيري با يكديگر دارند. به عنوان مثال، در حالي كه اندازه ريزجلبك ها از حد چند ميكرون فراتر نمي رود، طول برخي از جلبكهاي ماكروسكوپيك به بيش از 60 متر مي رسد . ازسوي ديگر، به دليل تنوع تكاملي كه طي ميليون ها سال حاصل شده است جلبك ها قادرند در زيستگاههاي بسيار متنوع از لحاظ دما (مناطق قطبي تا چشمه هاي آب گرم)، شدت نور تابشي (اعماق0 تا 11 ) رشدكنند. 

ریز جلبک هایی که منبع نور هستند + عکس

جلبكها (به خصوص ريزجلبك ها) جزء قديمي ترين جانداران روي زمين بشمار ميروند . معمار یعقوب Douenias طراح صنعتی طرحی را به منظور همزیستی با ریز جلبک ها و میکرو ارگانیسم آنها ایجاد نموده است. وی از این ریز جلبک ها در نقاط مختلف خانه مانند آشپزخانه ، اتاق نشیمن و دیگر فضاهای خانه که به صورت بلورهای شیشه ایی برای ایجاد نور و روشنایی در محل مورد نظر که شرایط مورد نیاز برای زنده ماندن این موجودات مثل گرما،نور،مواد غذایی در آن فراهم شده استفاده نموده است. کل سیستم توسط یک سیم کشی و لوله کشی که منبع آن در ازخانه است حمایت می گردد.

ریز جلبک هایی که منبع نور هستند + عکس


ریز جلبک هایی که منبع نور هستند + عکس


ریز جلبک هایی که منبع نور هستند + عکس

منبع : برترین ها

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار