جانشین بنیاد آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گفت: 28 مرداد یکی از سیاه‌ترین روزهای تاریخ معاصر ایران است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست تخصصی حقوق بشر به مناسبت 28 مردادماه سالروز کودتای آمریکا صبح امروز در سالن ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

نامی جانشین بنیاد آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در این نشست گفت: صدام در 31 شهریور ماه زمانی که توپ خمپاره‌ای را به سمت ایران شلیک کرد به برخی از مقامات بلند پایه مرتجع منطقه گفت: به زودی کمر ایران را می‌شکنیم. صدام آنقدر به پیروزی خود اطمینان داشت که حتی برای خوزستان و برخی دیگر از شهرهای ایران استاندار تعیین کرده بود.

وی با اشاره به توانمندی‌های کشور در مقولات مختلف گفت: در زمان جنگ کشورهای دنیا حتی به ما سیم خاردار نمی فروختند اما خوشبختانه امروزه به خودکفایی دفاعی رسیدیم وصادر کننده تسلیحات نظامی به کشورهای دیگر شده‌ایم. اگر امروز از شمال مدیترانه تا بابل‌المندب محور مقاومت شکل گرفته بخاطر زحمات بیشمار مسئولان نظام و فرامین ولی امر مسلمین است.

نامی درمورد صهیونیست جهانی اظهار داشت:استراتژی صهیونیست براساس برتری ثروت برنامه‌ریزی شده که زیر نظر 34 نفر در دنیا است. آنان در جهان اسلام تلاش به ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی، سنی و سنی، و حتی شیعه و شیعه دارند. در مورد ایران، آنان دو استراتژی مهم را پیگیری می‌کنند که یکی افزایش انتظارات مردم از مسئولان نظام است (که بسیار خطرناک است) و دوم ناکارآمد نشان دادن حکومت دینی ایران است در حالی که جمهوری اسلامی علیرغم فعالیت‌های خرابکارانه سرویس‌های اطلاعاتی خارجی امن‌ترین کشور منطقه است. همچنین ایران در بسیاری از علوم شامل علوم فضایی، نانو و انرژی هسته‌ای جزء چند کشور برتر است.

جانشین بنیاد آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در مورد کودتای 28 مرداد گفت: 28 مرداد یکی از سیاه‌ترین روزهای تاریخ معاصر ایران است. پس از نهضت ملی صنعت نفت، در 30 تیرماه مردم به رهبری آیت‌الله کاشانی قیام‌هایی را صورت دادند و مصدق روی کار ماند اما وی به اشتباه به آمریکا اعتماد کرد که سبب وقوع کودتا شد.

وی در ادامه گفت: آمریکا اهداف زیادی از کودتا داشت که مهمترین آن امنیت انتقال نفت خاورمیانه به آمریکا بود. درآن برهه 58 درصد نفت تولیدی خاورمیانه توسط آمریکا مصرف می‌شد. "ترومن" رئیس جمهور وقت آمریکا،‌ سه طرح در مورد کودتا داشت: طرح اول آژاکس 1 در 25 مرداد شکست خورد، طرح دوم که آژاکس 2 نام داشت که با استفاده از عمال داخل در 28 مرداد با موفقیت اجرا شد. البته آمریکا آژاکس 3را نیز طراحی کرده بود که طی آن اگر طرح آژاکس 2 با شکست مواجه می‌شد،‌ طی عملیاتی 11 گردان نیروی عملیات سریع وارد عمل شده و کودتا را به نتیجه می‌رساندند.

در پایان این مراسم از تعدادی از رزمندگان دفاع مقدس قدردانی شد. 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار