بوشهر؛

شکارچیان غیرمجاز ارتفاعات شهرستان دشتی دستگیر شدند+ تصاویر

به دنبال دریافت اطلاعاتی مبنی بر حضور شکارچیان متخلف در مناطق آزاد شهرستان دشتی در استان بوشهر، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عازم ارتفاعات مذکور شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ رئیس اداره محیط زیست شهرستان دشتی در این باره گفت: محیط بانان پس از مدتی ردزنی و جست و جو مسیر عبور متخلفین را شناسایی نموده و با توجه به تاریک شدن هوا در منطقه کوه خاکو در ۱۷ کیلومتری خورموج اقدام به ایجاد کمین نمودند.

مصطفی رشیدی اظهار داشت: شکارچیان متخلف که قصد داشتند با استفاده از تاریکی شب از منطقه خارج شوند در کمین محیط بان گرفتار شدند.

مامورین پس از نزدیک شدن شکارچیان غیرمجاز به محل کمین، جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و سه نفر را بازداشت نمودند.



شکارچیان غیرمجاز ارتفاعات شهرستان دشتی دستگیر شدند+ تصاویر

رشیدی گفت: در بازرسی از متخلفین لاشه یک میش وحشی، یک قبضه اسلحه شکاری دولول، دو دوربین چشمی، یک چاقو، یک شمشیر (قمه) و ۲۳ عدد فشنگ ساچمه زنی و چهارپاره کشف و ضبط گردید.

متهمین پس از یک شب بازداشت و تشکیل پرونده به جرم شکار غیرمجاز یک میش وحشی به دادسرای عمومی و انقلاب دشتی معرفی شدند.

متخلفین در دادگاه متعهد شده اند که ظرف چند روز، مبلغ یکصد میلیون ریال ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک قوچ وحشی را به حساب دولت واریز نمایند.

متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده تحت محاکمه قرار خواهد گرفت و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

ضمن اینکه بر اساس ماده ۱۴ قانون مذکور اسلحه و ادوات شکار کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

همچنین اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتی از دادگاه تقاضا نموده است ضمن ابطال جواز حمل اسلحه بکار رفته در تخلف، سلاح مربوطه را به نفع دولت مصادره نماید.

شکارچیان غیرمجاز ارتفاعات شهرستان دشتی دستگیر شدند+ تصاویر

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.