استاندار آذربایجان غربی از اجرای مجدانه طرح اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ مهندس سعادت در همايش پيشگيري از اعتياد و اجتماعي كردن مبارزه با مواد مخدر که عصر امروز با حضور وزیر کشور در سالن اجتماعات امام علی(ع) نیروی انتظامی در ارومیه برگزار شد از اجرای مجدانه طرح اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در استان آذربایجان غربی خبر داد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که از بدو ورود دکتر رحمانی فضلی به وزارت کشور مورد تاکید جدی قرار گرفته، بحث اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است که با تدابیر ایشان و ستاد مبازره با مواد مخدر، این امر بصورت جدی در آذربایجان غربی نیز دنبال می شود و در همین راستا تاکنون همایش ها و جلسات زیادی با سازمان های مردم نهاد و همچنین اقشار مختلف مردم برگزار شده است.

استاندار آذربایجان غربی به دیگر اقدامات انجام گرفته توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در جلسات این شورا، راهکارهای مختلفی برای مقابله و مبارزه موثر با مواد مخدر مورد تصویب قرار گرفته که یکی از این راهکارهای مهم، ترویج آموزش و آگاهی بخشی عمومی و استفاده از سرمایه های اجتماعی و فکری در جهت پیشگیری از اعتیاد است.

سعادت با تاکید بر اینکه همه آحاد جامعه باید برای مبارزه با مواد مخدر بسیج شوند، افزود: رسانه ها، هنرمندان، مراجع مهم فکری، ورزشکاران، اصناف، سازمان های مردم نهاد، مدیران، مسئولان و تمام اقشار مختلف مردم باید در کنار یکدیگر در امر مبازره با مواد مخدر بکوشند چرا که ریشه کن نمودن این پدیده خانمان سوز، نیازمند یک همت و اراده همگانی است.

وی، راه اندازی کارگاههای تولیدی و آموزش اشتغال را از دیگر اقدامات انجام گرفته در استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با حمایت ستاد مبازره با مواد مخدر کشور، بتوانیم به توسعه و تجهیز هر چه بیشتر این کارگاهها در استان و همچنین اشتغال زایی بهبودیافتگان از دام اعتیاد کمک کنیم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین گفت: در تلاش هستیم که در راستای آموزش و ارائه مهارت‌های شغلی به بهبود یافتگان، یک مرکز آموزشی و مهارت آموزی در میاندوآب بعنوان مرکز آموزشی جنوب استان راه اندازی کنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.