عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بکارگیری مجدد بازنشستگان از سوی دولت مغایر قانون بوده و مجلس بارها نسبت به این موضوع تذکر داده است.

بکارگیری بازنشستگان از سوی دولت تخلف استفرج‌الله عارفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: با شروع به کار دولت فعلی بکارگیری مجدد افراد بازنشسته در سمت‌های مختلف در ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی را شاهد هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بکارگیری بازنشستگان در ارگان‌های دولتی و خصوصی مغایر قانون بود، مکرر از سوی نمایندگان مجلس نسبت به این موضوع تذکر داده شده است.

حتی طرحی را مجلس در اینباره تهیه و در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در ادامه افزود: این طرح تصویب شده از سوی نماینده‌های دولت به مرحله اجرا گذاشته شد و طی آن با اعلام نماینده دولت مقرر شد که استخدام و به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی ممنوع است.

عارفی تصریح کرد: علی رغم تصویب این طرح در مجلس، شاهد نقض این قانون هستیم و متاسفانه با بازگشت مجدد بازنشستگان به کار، فرصت های مناسب شغلی از جوانان گرفته شده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به نیاز اساسی جوانان به کار و موقعیت‌های شغلی مناسب جهت تشکیل‌ خانواده و پذیرش مسئولیت‌های زندگی دولت می‌بایست به قانون تمکین کند و حقوق جوانان را در زمینه کار و فعالین تضمین نماید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت پیشگیری و نظارت بر نحوه استخدام بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی افزود: دیوان محاسبات مجلس و سازمان بازرسی کل کشور جهت جلوگیری از وقوع اینگونه تخلفات مغایر با قانون بر خورد داشتند.

عارفی در پایان گفت: دولت به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای جوانان و جلوگیری از استخدام بازنشستگان باید از تعداد نیروهای خود کم کند تا از هزینه‌های جاری دولت کاسته شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار