رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران گفت: در پایتخت به ازای هر 4200 نفر یک مسجد وجود دارد و به ساخت 1016 مسجد نیاز داریم.

فقر 1016 مسجد در پایتختحجت الاسلام والمسلمین صادق زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص روز جهانی مسجد، افزود: مساجد مهمترین پایگاه برای تحول فرهنگی در پایتخت محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ سرانه، کلان شهر تهران در کشور از تمامی شهرها فقر تر است، عنوان کرد: در پایتخت به ازاء هر 4200 نفر، یک مسجد وجود دارد، در حالیکه این آمار در مقیاس کشوری 1100 نفر است و کلان شهر تهران حداقل به ساخت 1016 مسجد نیاز دارد.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در خصوص رونق مساجد در پایتخت اظهار کرد:‌ رونق مساجد نیازمند مشارکت آگاهانه مردم در ساخت و توسعه آن است.

حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده، توزیع مراکز دینی و مذهبی در سطح شهر را نامناسب بیان کرد و گفت: در حال حاضر کمترین سرانه مساجد را در مناطق شمالی تهران داریم و در مناطق جنوبی شهر محله‌هایی را داریم که با وجود جمعیت زیاد فاقد مسجد هستند.

وی ادامه داد: البته در رابطه با این مسائل، در ستاد توسعه و ساماندهی مساجد شهرداری با حضور مسئولان مربوطه از نهادهای مختلف، تمهیداتی اندیشیده شده است.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، نقش ائمه جماعات در شکل گیری مساجد طراز اسلامی را مهم دانست و تصریح کرد: چنانچه ائمه جماعاتی با ویژگی‌های انتقاد پذیری و سعه صدر داشته باشیم، جوانان جذب مساجد می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده در پایان خاطرنشان کرد: با تعامل گسترده و توانمند سازی فعالان و ارکان مساجد و با شناسایی و حل مشکلات فرهنگی – اجتماعی محله‌ها می‌توانیم سرنوشت شهر را به گونه مطلوب تری رقم بزنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار