کارگاه‌های آموزش کاربافی و احرامی بافی در مرکز آموزش صنایع دستی و خانه تاریخی حیران یزد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛محمدمهدی شرافت مدیرکل میراث فرهنگی یزد، دضمن اشاره به افتتاح 5 کارگاه آموزشی نساجی در  شهرستان یزد گفت: در شهرستان میبد نیز سه کارگاه آموزشی فعال است که در هرکارگاه حدود 25 نفر مشغول به آموزش هستند.

همچنین در شهرستانهای اشکذر و تفت و اردکان نیز کارگاههایی در حال آموزش علاقه مندان می­ باشند. 
 
وی خاطرنشان ساخت: کارگاه کاربافی واقع در مرکز آموزش صنایع دستی که با تلاش معاونت صنایع دستی این اداره کل و شرکت فیروزه آبی راه اندازی شد شش دستگاه آماده گردیده و از هم اکنون 13 هنرجو در حال فعالیت هستند. 
 
این مقام مسئول تصریح کرد: باتوجه به اینکه متقاضی آموزش در رشته کاربافی زیاد است و ما با کمبود مکان مواجه هستیم امید است که با همفکری جهت در اختیار قرار دادن مکان مناسب و همچنین اختصاص تسهیلات از سوی صندوق کارآفرینی امید برای تهیه دستگاه های بیشتر برای آموزش دیدگان این رشته که در منزل برای اشتغال خود اقدام می کنند، بتوانیم پاسخگوی علاقمندان به این هنر ـ صنعت باشیم. 
 
 کاربافی یکی از صنایع نساجی سنتی است که قدمت آن به دوران تیموری باز می گردد و این دستباف سنتی به عنوان پارچه پوشاکی برای انواع چادر زنانه، چادر شب، روانداز، روتختی، پارچه های لباسی، بقچه، سفره، دستمال، حوله، پلاس، کیسه حنا و … کاربرد دارد. 
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.