نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی حج را نمایش قدرت اسلام و تجلی وحدت مسلمانان جهان دانست و توصیه هایی را به حجاج ایرانی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، ، در دیدار با کارگزاران حج استان آذربایجان شرقی ابعاد فردی و اجتماعی حج را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: ادای فریضه حج، دین را از نظر فردی و اجتماعی تقویت می کند و قدرت اسلام و تجلی وحدت مسلمانان جهان را به نمایش می گذارد.

وی افزود: فردی که با مال حلال به حج می رود و لباس حلال در احرام به تن می کند و از پاره ای از زینت های دنیوی اجتناب می کند در جهت تقویت فردی دین قدم برمی دارد.

امام جمعه تبریز، تاکید کرد: با برپایی کنگره حج، اسلام از نظر اجتماعی نیز قوت پیدا می کند،نخست وزیر انگلیس گفته بود برای تسلط به مسلمانان باید اذان را مآذن حذف و خانه خدا را ویران کرد.

آیت الله مجتهد شبستری همچنین گفت: حج برای این است که مردم قیام کرده و مشکلات جوامع اسلامی را حل کنند، اما حاکمیت حرمین به دست افرادی است که از اسلام مبرا هستند و با اسرائیل و امریکا رفیق جان جانی هستند و نمی گذارند مراسم برائت از مشرکین برگزار شود.

وی ادامه داد: شرکت در مراسم برائت از مشرکین اهمیت بسیاری دارد چرا که امتیاز ویژه ای برای جمهوری اسلامی و کشورهای مسلمان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در ادامه با توصیه به حجاج ایرانی گفت: زائران ایرانی سفرای انقلاب اسلامی ایران هستند و باید به گونه ای رفتار کنند که مظهر نظافت، نظم وبرخورد اسلامی باشند.

امام جمعه تبریز افزود: دیده می شود که برخی از زائرانی ایرانی بیشتر وقت خود را در بازار برای خرید کالا و سوغاتی می گذرانند، حجاج سوغات خود را از ایران تهیه کنند و وقت خود را صرف بازار و خرید نکنند.

مدیرکل حج و زیارت استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار از افزایش 30 درصدی اعزام زائران این استان به حج تمتع و کاهش سفر به عتبات عالیات درسال جاری خبر داد.

امیر روحی ملکی، مدیرکل حج و زیارت استان آذربایجان شرقی،ابراز داشت: میزان اعزام به حج تمتع در این استان در مقایسه باسال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: سال گذشته 2 هزار و 565 نفر از این استان به حج تمتع اعزام شدند که امسال به سه هزار و330 نفر افزای پیدا کرد که در قالب 25 کاروان به حج اعزام خواهند شد.

روحی ملکی با اشاره به تعداد کارگزاران فعال حج در آذربایجان شرقی  خاطرنشان کرد: سال گذشته 88 کارگزار حج فعال بودند که امسال به 99 کارگزار رسید که رشد 12 درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به میزان اعزام به عتبات عالیات عنوان کرد: امسال 15 هزار نفر از استان آذربایجان شرقی به عتبات عالیات اعزام شدند که به خاطر گرمای هوا کاهش داشته است.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از هفت هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند که امسال به سه هزار نفر کاهش پیدا کرده است.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.