وی چون ظرفیت فرهنگی، دانشگاهی و مذهبی را از نقاط قوت استان فارس برشمرد و افزود: معظل کمآبی در این استان عمیقتر از دیگر نقاط کشور است که باید برای حل این مشکل هم در زمینه کشت و هم سرمایهگذاری برای استفاده بهینه از آب برای طولانیمدت برنامهریزی شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی به لزوم ایجاد زمینههای سرمایهگذاری صنعتی، معدنی و توریستی در استان فارس اشاره کرد و تصریح کرد: کم آب به دلیل اینکه در همه استانها به بحران تبدیل شده است در برنامه ششم توسعه و جلسه سران قوا مورد بررسی قرار گرفته است.
وی برنامه ریزی و آینده نگری را راه حل مشکلات صنعت و معدن استان فارس دانست و بیان کرد: برای رسیدن به چشمانداز باید سرعت توسعه را افزایش دهیم و برای آبادانی تلاش مضاعف داشت.
لاریجانی درباره مذاکرات هسته ای تصمیم نظام مبنی بر جدی گرفتن مذاکرات را درست ارزیابی کرد و ادامه داد: مهمترین موضوعی که امروز باید در کشور مورد توجه قرار گیرد، خارج کردن کشور از حالت رکود است که این مهم باید با تلاش جهادی مسئولان کشوری و استانی مورد توجه قرار گیرد.
وی در موضوع سرمایهگذاری و برداشتن مقررات دست و پا گیر سرمایهگذاری، با بیان اینکه مجلس ضوابط آسان سرمایهگذاری را تصویب کرده است، اشاره کرد: تشکیل کمیته ویژه اقتصاد مقاومتی و تسهیل کسب و کار در مجلس از مهمترین اقدامات در این زمینه بوده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی برجام را حاصل تلاش های 1.5 ساله دولت دهم و 2 ساله این دولت دانست و ابراز کرد: با وجود حواشی بسیار، مذاکرات باید با دقت مورد توجه و بررسی قرار گیرد چراکه مذاکرات سبب سهولت فضای کار در عرصههای بینالمللی شد.
وی معتقد است: امروز برخی سران دولتها با خرجکردن پول بهدنبال رد توافق در کنگره آمریکا هستند، این رفتارها حاکی از حساسیت غربیها بهقدرت ایران است چراکه قدرت و ظرفیت جمهوری اسلامی را یک تهدید و خطر می پندارند.
لاریجانی با بیان اینکه دغدغه توقف تحقیق و توسعه و علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران از ابتدا مورد توجه قرار گرفت و نگرانی برای توقف حرکت علمی و فناوری ایران اسلامی نیست، گفت: با توجه به متن برجام جلوی تحقیق و توسعه در عرصه فناوری هستهای گرفته نمیشود و حتی در برخی ضعفها نیز فضای بهتری فراهم میشود.
وی با تأکید بر اینکه ایران هیچگونه تحریم تسلیحاتی را قبول ندارد، خاطرنشان کرد: در توافق حاصل شده باید بخشهایی که مورد دغدغه است، با دقت بررسی شود.
انتهای پیام/