به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، وحيد حيدريان با اعلام اين مطلب گفت: اين
سازمان در راستاي تحقق شهر و شهرداري الکترونيکي از سال 88 اقدام
به راه اندازی درگاه الکترونيکي
شهرداری اصفهان نموده است.
وي با اشاره به 90 خدمت الکترونيکي فعال بر روي درگاه الکترونيکي شهرداري
افزود: در اين درگاه از
سال 89 تاکنون سامانه هاي مختلفي در حوزه هاي شهرسازي، مالي و درآمد، حمل و نقل و
ترافيک، ارتباط مردمي، بازرسي و پاسخگويي به شکايات، خدمات نقشه اي، آتش نشاني،
بازارهاي روز، مديريت پسماند، عمران، آرامستان ها، سامانه هاي اطلاع رساني، فرهنگي
تفريحي، و فناوري اطلاعات و ارتباطات راه
اندازي شده است.
مديرعامل سازمان فاوا شهرداري اصفهان ضمن تشريح برخي از اين خدمات تصريح
كرد: از جمله این خدمات پرداخت الکترونيکي عوارض خودرو، پرداخت الکترونيکی عوارض
نوسازی، ثبت نام و پرداخت الکترونيکي دوره هاي مرکز آموزش سازمان فاوا ، ثبت
درخواست های مردمی 137 ، ارتباط با شهردار و رییس شورای اسلامي شهر، مناقصات و
مزایدات، پاسخگویی به سوالات شهرسازی و ... می باشد که به نشاني الکترونيکي
www.isfahan.ir در دسترس عموم شهروندان قرار گرفته است.
حيدريان با اشاره به جديد ترين سامانه هاي راه اندازي شده خاطرنشان كرد: در اين زمينه سامانه پرداخت الكترونيكي عوارض کسب و پيشه به اين خدمات اضافه شده که با استفاده از آن شهروندان مي توانند بدون مراجعه به شهرداري عوارض مربوطه را مشاهده و در صورت تمايل به صورت الکترونيکي و برخط(آنلاين) پرداخت نمايند که اين سامانه به زودي در دسترس عموم مردم قرار خواهد گرفت.
وي همچنين از راه اندازي سامانه جديد بازرسی و پاسخگویی به شکایات
شهرداري در سال جاري خبر داد و تصريح کرد: ثبت و پيگيري الکترونيکي شکايات مردمي
يکي از جديدترين سامانه هاي شهرداري است که به وسيله آن شهروندان مي توانند با
ورود به صفحه مربوطه و وارد کردن اطلاعات درخواستي، شکايت خود را از هر يک از
سازمان ها و مناطق شهرداري ثبت نموده و با دريافت کد رهگيري از نتيجه بررسي آن
مطلع گردند.
وي در پايان ابراز اميدواري کرد تا با راه اندازي و ارائه خدمات شهرداري
بر روي درگاه الکترونيکي شهرداري و استفاده هر چه بيشتر شهروندان ضمن صرفه جويي در
هزينه هاي شهرداري و مردم، زمينه براي تحقق هرچه بيشتر شهرداري و شهروند
الکترونيکي فراهم گردد.
انتهای پیام/ ا