سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: اپراتورهای تلفن همراه شماره‌ای برای تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای اختصاص نمی‌دهند.

داوود زارعیان سخنگوی شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به واگذاری شماره‌های پیامکی به منظور تبلیغات ماهواره‌ای اظهار کرد: اپراتورها شماره‌ پیامکی به شبکه‌های ماهواره‌ای اختصاص نمی‌دهند بلکه برخی از مالکان شماره‌های تلفن همراه اعم از شماره تلفن معمولی یا سرویس‌های پیامکی تبلیغات خود را از شبکه‌های ماهواره‌ای اعلام یا زیرنویس می‌کنند.

وی افزود: اگرشرکتی یا فردی شماره پیامکی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای غیر مجاز اعلام کند غیر قانونی است و دستگاههای مسئول باید آن را پیگیری و برخورد قانونی و قضایی با آن انجام شود.

زارعیان در ادامه بیان کرد: اپراتورها تا قبل از اینکه شکایتی صورت بگیرد یا دستور مقام قضایی وجود داشته باشدف وظایفی را بر عهده ندارند چراکه نمی‌دانند به چه دلیل اقدام به پخش تبلیغات از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای کرده است.

وی ادامه داد: اصولا در کشور ما استفاده از ماهواره براساس قانون مجلس ممنوع است بنابراین تبلیغات از طریق ماهواره نیز ممنوع است.

زارعیان در پایان گفت: مواردی همچون تبلیغات داروهای غیر مجاز در ماهواره دیده شده که این تبلغیات از طریق وزارت بهداشت پیگیری و برخورد شده است که در کل می‌توان گفت تبلیغات ماهواره‌ای ممنوع است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار