تکمیل عملیات اجرایی قطعه دوم آزادراه ساوه- همدان به طول 28 کیلومتر، که این پروژه همزمان با سفر رییس جمهور به استان همدان و مصادف با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی نورزاد ضمن اعلام این خبر افزود: تکمیل و بهره‌برداری از این آزادراه گامی دیگر در راستای نهضت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام زیرساختی کشور در دولت یازدهم است که همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه آزادراه ساوه-همدان را تکمیل کننده راه‌های ارتباطی استان‌های غربی دانست و افزود: این آزادراه تکمیل کننده شبکه بزرگراهی آسیا و کریدور شرق و غرب کشور است که با تکمیل قسمت‌های باقی مانده آن دسترسی مناطق مرکزی به غرب کشور تسهیل خواهد شد و در بحث ترانزیت کالا و خدمات به همسایگان غربی کشور نقش کلیدی ایفا می‌کند.

 نورزاد تصریح کرد: آزادراه ساوه- همدان بخشی از آزادراه کربلا به طول 175 کیلومتر است که در قالب دو قطعه طراحی شده است و قطعه اول آن به طول 90 کیلومتر و قطعه دوم آن به طول 85 کیلومتر احداث شده است که به ترتیب اولویت در گذشته زیر عبور ترافیک قرار گرفته است که با بهره‌برداری از 28 کیلومتر باقی‌مانده آن شاهد تکمیل این پروژه و بهره‌برداری کامل از تمام قطعات آن در هفته دولت هستیم.

وی با تاکید بر نقش این آزادراه در تسهیل ترافیک غرب کشور افزود: کاهش 85 کیلومتری مسیر، کاهش خطرات جاده‌ای به ویژه حدفاصل دخان-تجرک که بر اساس آمارهای موجود بیشترین حوادث جاده‌ای استان همدان را به خود اختصاص می‌دهد، کاهش یک ساعته زمان سفر برای خودروهای سبک و یک ساعت و نیمه برای وسایل نقلیه سنگین را مزایای این آزادراه است.

نورزاد صرفه‌جویی سالانه 150 میلیارد ریال در مصرف سوخت، صرفه‌جویی سالانه 500 میلیارد ریال ناشی از کاهش تصادفات و درآمد سالانه 150 میلیارد ریال ناشی از کاهش زمان سفر را از دیگر مزایای بهره‌برداری از این آزادراه عنوان کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر از محل احداث ایستگاه جدید راه‌آهن در داخل شهر همدان بازدید کرد و گفت: یکی از استراتژی‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی توجه به حمل‌ونقل ترکیبی و پیاده‌سازی رویکرد در تا در بودن شبکه ریلی است.

وی رویکرد در تا در بودن شبکه حمل و نقل ریلی را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: این ویژگی از عناصر مهم و اساسی در تقویت حمل و نقل ترکیبی است که در همین راستا محل احداث ایستگاه همدان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در راستای این استراتژی به منظور امکان‌سنجی بهترین محل احداث ایستگاه از نقاط مختلف بازدید کرد تا با مشخص شدن کلیه امکانات همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی ایستگاه همدان نیز آغاز شود.  

وی راه‌آهن تهران-همدان- سنندج را حلقه اتصال استان‌های همدان و کردستان به شبکه راه‌آهن سراسری کشور دانست و افزود: این راه‌آهن به طول 410 کیلومتر موجب گسترش شبکه ترابری منطقه، کاهش مصرف سوخت، کاهش تردد خوردو در جاده‌های موازی این مسیر، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و افزایش ایمنی سفر می‌شود

نورزاد اظهار داشت: زیرسازی قطعه تهران- همدان به طول 270 کیلومتر در پنج قطعه در حال انجام است که با پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصدی تا پایان سالجاری در بخش زیرسازی به پایان می‌رسد.

گفتنی است طـرح راه آهـن تهران –همدان- سنندج به طول 410 کیلومتر و یک خطه با سرعت 160 کیلومتر در ساعت برای مسافری و 120 کیلومتر برای باری طراحی شده است. این طرح در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین، همدان، بهار، قروه و سنندج عبور می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
فروش اوراق مشارکت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور
آخرین اخبار