عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در صفحه ایسنتاگرام خود پیرامون فضای سیاسی آمریکا در زمان رای گیری پیش نویس توافق هسته‌ای وین نوشت.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "حمید بعیدی‌نژاد" عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای در صفحه ایسنتاگرام خود در گزارشی در خصوص فضای سیاسی آمریکا در زمان رای گیری در خصوص پیش نویس توافق هسته ای وین نوشت:

با نزدیک شدن زمان رای گیری پیش نویس تفاهم هسته‌ای در کنگره، فعالیتهای سیاسی متمرکزی در آمریکا از سوی مخالفین توافق، از طریق تلاش بر روی رای نمایندگان مجلس و سنای آمریکا آغاز شده است.

در این میان حتی در برخی رسانه ها مستنداتی از تصمیم برخی کشورهای منطقه برای پرداخت هزینه های آگهی های تبلیغاتی در سطح ایستگاه های تلویزیونی ایالتهای مختلف منتشر شده است. این روزها سراسر آمریکا با سیلی از آگهی های تبلیغاتی شش میلیون دلاری از سوی یک گروه موسوم به «ابتکار امنیت آمریکا» مواجه شده است که در آن شهروندان راتشویق می کند تا از سناتورهای آمریکایی بخواهند با توافق هسته ای ایران مخالفت کنند.

بر اساس اخباری که رسانه های آمریکایی منتشر کرده اند، تبلیغات تلویزیونی عمدتا بر ایالتهایی متمرکز شده اند که نمایندگان و سناتورهای آن ایالتها در خصوص تفاهم هسته ای هنوز موضع قطعی اتخاذ نکرده اند و مردد هستند.

 از جمله، قراردادهایی برای ٤٥ آگهی تلویزیونی در ایالت کلرادو، ٢١ آگهی تلویزیونی هر یک جداگانه برای ایالتهای میشیگان و مریلند و ١٨ آگهی تلویزیونی برای ایالت پنسیلوانیا که نمایندگان دمکرات آنها جزو افراد مردد هستند، منعقد شده اند.

هدف این برنامه ها تهییج افکار عمومی با هدف اعمال فشار مضاعف رای دهندگان بر نمایندگان ایالتها جهت مخالفت با تفاهم هسته ای میباشد.

در این میان برخی شخصیتهای نزدیک به لابیهای صهیونیستی در آمریکا اعلام کرده اند که نتانیاهو برای تمرکز هرچه بیشتر تلاشهای لابیهای صهیونیستی بر روی نمایندگان مجلس و سنای آمریکا، به تمامی مقامات رسمی دولتی نظامی و غیر نظامی اسرائیل دستور داده است که باید از ابراز هر گونه صحبت یا موضعی که دربر دارنده بار مثبت و ایجابی نسبت به نتایج مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای ١+٥ باشد خودداری نمایند.

 بر همین اساس از لابیهای اسرائیلی خواسته شده است که در مرکزیت جریان سیاسی خود و برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر بر نمایندگان کنگره و سنا، فقط باید بر بحث فاجعه آمیز بودن تفاهم هسته ای برای امنیت منطقه ای و جهانی و ضرورت شکست قطعی تفاهم در کنگره و نه چیزی کمتر متمرکز شوند. مهمترین ابزار صهیونیستها آنست که نمایندگان کنگره و سنا به شدت مورد حمایت مالی و سیاسی نهادهای اسرائیلی و یهودی میباشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار