تنشی که برخی در رابطه میان پزشک و بیمار به وجود آورده‌اند، ناشی از برداشتی غلط است و پزشکان قربانی سیاست پزشک ستیزی شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر رفاه، کار و تامین اجتماعی در مراسم روز پزشک که شب گذشته در برج میلاد برگزار شد، با اشاره به بیهوده بودن مسئله پزشک ستیزی و دامن زدن عده‌ای به آن اظهار داشت: پزشکی نیز مانند سایر رشته‌ها است و این قشر به مثابه یک انسان حرفه‌ای و حرفه‌ای انسانی است، که می توان درباره آن سخن گفت. تنشی که برخی در رابطه میان پزشک و بیمار به وجود آورده‌اند، ناشی از برداشتی غلط است و پزشکان قربانی سیاست پزشک ستیزی شدند و ما به عنوان مدافع حقوق بیمار، پزشک ستیزی را به نفع بیمار نمی‌دانیم.

وی افزود: احترام مردم به پزشکان به دلیل نیاز آنها به این قشر نیست. بلکه شیوه ممارست پزشکان با مردم، درمان و تراژدی‌های زندگی این احترام را به وجود آورده است. هم اکنون دستاوردهای خوبی در زمینه افزایش طول عمر جامعه داشتیم، اما همچنان سن ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی، و شکاف اجتماعی وجود دارد. پیشی گرفتن پیشگیری بر درمان و منابع مالی ناپایدار بیمه‌ها دغدغه ما است. و ارائه خدمات درمانی پزشکی نیازمند مشارکت تمام افراد از جمله پزشکان ، پیرا‌پزشکان و نظام بیمه‌ای کشور است. 

وزیر رفاه کار و تامین اجتماعی با اشاره به همراهی این وزارتخانه با جامعه پزشکی در خصوص بیمه‌ها بیان کرد: ارزش نسبی خدمات پزشکی را به شایستگی دنبال کردیم. اگر پزشکان در خصوص عدالت تعرفه‌های پزشکی، سخنی دارند با صبوری به آن گوش می‌کنیم. مشکل ما در زمینه بیمه‌ها، ناپایداری منابع مالی آنها است. ساختارهای بیمه‌ای کشور باید اصلاح شود. عقلانیت در دراز مدت حکم می‌کند، نگران منابع مالی پایدار بیمه‌ها باشیم. بدین منظور باید، به دنبال منابع مالی با ثبات رفت. برای تحقق این امر نیاز داریم، تلاش خود را در دولت افزایش دهیم.

ربیعی ادامه داد: مشکلی در زمینه الگوهای رفتاری و روابط‌مان نهفته است، که باید در این زمینه تجدید نظر کنیم. جامعه باید به سمت فرهنگ مصرف تجهیزات و دارو پیش برود و باید به راه اندازی نظام ارجاع در حوزه سلامت کمک کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پزشک تنها مرجعی است، که می تواند، رهبری این اصلاحات را برعهده بگیرد. وزارت رفاه، کار و تامین اجتماعی دست خود را برای مشارکت با انجمن‌های علمی – پزشکی دراز می کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار