رئیس بازرسی سواحل کشور با بیان اینکه وزارت کشور متولی اصلی ساماندهی سواحل کشور است، گفت: یک میلیارد تومان اعتبار به سواحل گلستان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان علی ملازاده افزود: در هیئت دولت 26 میلیارد تومان برای ساماندهی سواحل کشور درنظر گرفته شد که از این مقدار با توجه به محدودیت‌های جاری دولت، تاکنون 12 میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

رئیس بازرسی سواحل کشور گفت: از مبلغ تخصیص یافته، یک میلیارد تومان به استان گلستان، پنج میلیارد تومان به استان گیلان و 6 میلیارد تومان نیز برای ساماندهی سواحل استان مازندران اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه اعتبارات در دو بخش مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: بخش اصلی برای سرمایه‌گذاری و توسعه و عمران سواحل کشور و نیز راه‌اندازی طرح‌های سالم‌سازی و کمک به تجهیز طرح‌ها در سواحل مانند دوش آب، البسه، رختکن و... در اولویت قرار دارد.

ملازاده با تاکید بر اینکه طرح‌های سالم‌سازی دریا باید توسعه یابد، افزود: هرقدر طرح‌های دریا توسعه یابد میزان غریق‌ها در نقاط حادثه‌خیز کم می‌شود چون در آن مناطق ساحل ارزشمند و مستعد برای توسعه وجود دارد و تنها باید نسبت به راه‌اندازی طرح‌های آن اقدام شود.

 وی بیان کرد: بخش دیگری از اعتبارات مربوط به هزینه‌هایی که است فقط بحث نجات‌غریق است که در این مرحله اعتبارات کمکی شهرستانی نیز به آن افزوده می‌شود تا ناجیانی که در نقاط حادثه‌خیز حضور دارند به آنها اختصاص یابد.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.