بدحجابی در شمال ایران!

در بسیاری از اماکن عمومی در شمال کشور برخی از بانوان روسری خود را طوری استفاده می‌کنند که موهایشان از پشت و جلو بیرون زده و در برخی مواقع هم اصلا روسری بر سر ندارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  رعایت حجاب اسلامی به‌ عنوان یکبدحجابی در شمال ایران!
 اصل در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به آن تاکید شده و در واقع قانون شدن مسئله حجاب یعنی اینکه این امر در نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان اصل پذیرفته شده است.
 
اما دیده می‎شود 15 اسفند 57 یعنی یک ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، زمانی که هنوز قانون اساسی تدوین نشده و به تصویب نرسیده بود، امام خمینی(ره) نسبت به وضعیت حضور زنان در ادارات دولتی انتقاد کرده و فرمودند: «وزارتخانه اسلامى نباید در آن معصیت شود، در وزارتخانه‌هاى اسلامى نباید زن‌هاى لخت بیایند؛ زن‌ها بروند، اما باحجاب باشند. مانعى ندارد بروند؛ اما کار کنند، ولی با حجاب شرعى باشند، با حفظ جهات شرعى باشند.» این موضوع به‌صورت صریح بیان شده است که متاسفانه در بسیاری از جاها نادیده گرفته می‌شود.
 
این روزها وضع حجاب که در عرف نیز بیشتر به پوشش بانوان گفته می‌شود، نادیده گرفته شده و رعایت حجابی که قانون بر آن تاکید دارد، به محل کار و ادارات محدود شده است؛ حجاب دیگر نیاز نیست در شمال ایران دیده شود، مسئله‌ای که نمود آن را توسط گردشگران زمانی که مازندران را مقصد گردشگری خود انتخاب می‎کنند، به‌راحتی می‌بینیم.
 
حجاب در مازندران توسط مردم و مسافران در بسیاری از مواقع رعایت نمی‌شود و با یک جمله «سخت نگیر این جا شمال است» نادیده گرفته می‌شود.
 
از زمانی که بستن کمربند ایمنی به‌عنوان قانون مطرح شده است، عدم رعایت آن کمتر مشاهده می‌شود، رعایت حق تقدم پشت چراغ قرمز، رعایت پوشیدن لباس فرم دانش‌آموزان در مدارس، داشتن گواهینامه برای رانندگی، گرفتن نمره قبولی برای رفتن به پایه بالاتر درسی، داشتن مجوز برای شروع یک فعالیت صنفی از مواردی است که جزو قانون است و همه افراد ملزم به رعایت آن هستند، اما داشتن حجاب اسلامی برای زندگی در کشور اسلامی که رعایت این اصل جزو قانون درآمده است را ظاهراً باید خارجی‌هایی که پا در خاک ایران می‌گذارند، رعایت کنند.
 
در بسیاری از اماکن عمومی نه‌تنها به قول معروف لچک کوتاه و باریک را بر سرشان نمی‌گذارند، گاهی دیده می‌شود که این لچک  بدون هیچ واکنشی برداشته می‎شود و این یعنی گام به گام تا برداشتن حجاب اسلامی!!!
 
موضوع رعایت حجاب در حال محدود شدن بوده و واقعیتی است که باید به آن توجه شود، دیگر در شمال کمتر مسافری را می‌بینید که در جنگل، دریا و کوه و اماکن تفریحی چادر داشته باشد و بیشتر سعی می‎کنند نه تنها چادر را بردارند، بلکه بدون روسری نیز در حال تردد در این اماکن تفریحی هستند و پوشش اسلامی در حال محدود شدن به مراسم عزاداری و ادارات است.
 
رعایت حجاب اسلامی مانند روپوش و مقنعه دانش‌آموزان دختر تا کلاس سوم ابتدایی رعایت می‌شود که سعی می‌کنند فقط در زمانی که زنگ مدرسه نخورده مقنعه را روی سرشان تحمل کنند و با زنگ پایان مدرسه این حجاب برداشته می‌شود.
 
شرایط رعایت حجاب در دریا و طرح‌های گردشگری در مازندران نامناسب است و بیشتر ائمه جمعه مازندران در خطبه‌های نماز جمعه این مسئله را هشدار می‎دهند.
 
گاه رویش‌ها و اثرات رفت و آمد مسافران به دختران روستایی نیز سرایت می‎کند، آنها که حتی موقع خواب هم مراقب هستند تا روسری از سرشان نیفتد، به قول معروف برای شهری شدن با رفت و آمد گردشگران دیگر حوصله روسری گذاشتن را ندارند و روسری آنها نیز مانند مسافران تبدیل به شال روبانی باریک شده است.
 
یک کارشناس مذهبی در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه اصل حجاب در همه فرهنگ‌ها حتی قبل از اسلام وجود داشته و تنها مخصوص اسلام نیست، اظهار کرد: همه ادیان بحث حجاب را دارند و این موضوع از فطریات بشر است.
 
حجت‌الاسلام مهدی خوبانی بیان کرد: مقوله حجاب به‌ویژه در جوامع انسانی مساله مهمی است و همه به آن اذعان دارند و همچنین نوع پوشش‌ها متفاوت است.
 
وی درباره چرایی مساله حجاب، تصریح کرد: از باب روانی مردها ویژگی خاصی دارند که زنان باید به این موضوع توجه داشته باشند که مردان مانند آنها فکر نمی‌کنند، مردها بسیار متفاوت هستند، با تصویر تحریک می‌شوند، اما زنان اینگونه نیستند.
 
این کارشناس مذهبی اضافه کرد: خداوند متعال با توجه به آگاهی از ویژگی‌های انسان و برای سعادت انسان در دنیا و آخرت یک‌سری دستوراتی وضع کرده است، حجاب از دستورات مهم اجتماعی است که می‌تواند آثار بسیار زیادی به همراه داشته باشد و در صورتیکه رعایت نشود، می‌تواند پیامدهای مخربی به همراه داشته باشد.
 
خوبانی با اشاره به اینکه حجاب می‌تواند آثار و پیامدهای فرهنگی، عقیدتی، اجتماعی، فردی، اقتصادی و خانوادگی داشته باشد، گفت: در بحث پیامدهای فرهنگی و عقیدتی نوع پوشش مردم جامعه همانند پرچم و ملیت کشور است و مذهب و فرهنگ مردم را مشخص می‌کند و لباس پوشیدن شأنی از شئون اسلامی است که بینش و نگرش این را به ما می‌آموزد و باید نسبت به این مساله توجه شود.
 
وی با اعلام اینکه برداشتن حجاب و پوشش‌های بدن‌نما و بسیار زننده جزئی از فرهنگ اسلامی نیست بلکه فرهنگ غربی است، خاطرنشان کرد: پیامدهای فرهنگی و عقیدتی بی‌حجابی، انحطاط اخلاقی، تضعیف معنویت و ارزش‌های متعالی و تکذیب آیات الهی است.
 
این کارشناس مذهبی یادآور شد: در روایات فرد بی‌حجاب به گناه کبیره خودنمایی و ترک حجاب مرتکب می‌شود که از نظر دینی و اعتقادی بی‌حجابی موجب کشیده شدن تمتعات جنسی به صحنه اجتماع، تضعیف معنویت، ایجاد مشکلات روحی و فکری برای جوانان و انحطاط اخلاقی برای جوانان بوده و پیامدهای مهم اجتماعی در پی دارد.
 
از بین رفتن شخصیت انسانی زن، از پیامدهای بی‌حجابی است
 
خوبانی افزود: همچنین از بین رفتن شخصیت انسانی زن یکی دیگر از پیامدهای بی‌حجابی در جامعه است که موجب شده زیبایی‌های جسمی زنان مورد توجه قرار گرفته و شخصیت انسانی زن از بین برود.
 
وی با بیان اینکه هر میزان زن در خودآرایی فرو رود از آراستن روح الهی خود دور می‌شود، خاطرنشان کرد: زنان تصور می‌کنند این‌گونه زیباتر می‌شوند، در صورتیکه این‌گونه نیست.
 
این کارشناس مذهبی اظهار کرد: از دیگر پیامدهای بی‌حجابی افزایش طلاق است که مردان را گرفتار تنوع‌طلبی کرده و مشکلاتی برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند.
 
خوبانی با اشاره به اینکه نگاه مهم‌ترین عنصر در تصمیم‌گیری فرد است، گفت: شروع بیشتر نفرت‌ها، اشتیاق‌ها و انتخاب‌ها با نگاه است و خداوند متعال نیز بر این موضوع توجه داشته و بر ضرورت حجاب بر بانوان تاکید دارد.
 
وی دیگر پیامدهای بی‌حجابی را بلوغ زودرس در نوجوانان، بهم خوردن آرامش روانی در جامعه، فروپاشی خانواده دانست و افزود: خانواده‌ای که مرکز امید، عشق و تحقق آرزوهای جوانان است و جامعه را استوار و پویا می‌کند، با بی‌حجابی دچار تزلزل می‌شود.
 
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: شاید افراد تصور کنند که بی‌حجابی چه ارتباطی به فروپاشی خانواده‌ها دارد، ولی اثرش بر خانواده‌ها نمایان می‌شود. بی‌حجابی بر تربیت فرزندان تاثیر دارد، مادر که مرکز احساسات، عواطف و تربیت کودک است با بی‌حجابی علاوه بر اینکه موجب ترویج فساد در جامعه است، بلکه آینده فرزند خود را به‌ویژه دختر به مخاطره می‌کشاند.
 
خوبانی با تاکید بر اینکه برای نهادینه کردن حجاب باید عوامل و ریشه‌های بی‌حجابی در محورهای مختلف بررسی شود، اضافه کرد: ضعف ایمان، هواپرستی، کم‌توجهی به عفت، خودنمایی، جهل و غفلت، بی‌غیرتی، ارضای تمایلات جنسی، کسب جایگاه، عدم احساس مسئولیت در حفظ ارزش‌ها، همسریابی، تهاجم فرهنگی، پیروی از الگوهای غرب و بی‌توجهی به مسئولان از عوامل بی‌حجابی به‌شمار می‌روند.
 
وی افزود: بعد از شناخت این عوامل، باید به‌سمت راهکارها رفت و تلاش شود عفت در جامعه بالا رود و روی ایمان مردم برنامه‌ریزی شود و هر چه قدر تبیین، روشن و مطرح شود، بسیاری از مسائل حل می‌شود.
 
فرهنگ حجاب را نهادینه کنیم
 
این کارشناس مذهبی با اعلام اینکه باید فرهنگ حجاب را نهادینه کنیم، اضافه کرد: همه مردم از جمله مسئولان، مبلغان و دانشگاهیان وظیفه دارند در این مسأله ورود پیدا کنند، یکی از نقاط بی‌حجابی سواحل است که باید گروهی به‌عنوان تذکر لسانی مستقر شوند، مبلغان خواهر مستقر شوند و فضا را به‌گونه‌ای کنیم تا فرد به خود اجازه ندهد بی‌حجاب باشد.
 
مبارزه با پدیده بی‌حجابی نیاز به تلاش همگانی دارد
 
رئیس‌کل دادگستری مازندران با اشاره به مسئله حجاب و عفاف و مبارزه با پدیده بی‌حجابی در جامعه، گفت: این مسئله نیاز به تلاش همگانی دارد.
 
حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد با اشاره به مسئله حجاب و عفاف و مبارزه با پدیده بی‌حجابی در جامعه، اظهار کرد: این مسئله نیاز به تلاش همگانی دارد، ما مسلمان هستیم و در یک کشور شیعی به‌ویژه در یک استان علوی زندگی می‌کنیم و نمی‌توانیم دست روی دست گذاشته و بگوییم هر چه شد، شد.
 
وی با بیان اینکه استدعا این است که یک توجه ویژه به مسئله بدحجابی و آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم، تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی ما مهم‌تر از مسئولیت شخصی است، هر چه که ما مسئولان استفاده می‌کنیم از امور اجتماعی است، لذا باید توجه کنیم که همه کارهای ما و هر امری که با آن سر و کار داریم، از اجتماع است و اگر این اجتماع مانند کشورهای هم‌جوار بوده و این مدیریت را از دست بدهیم، چه بلایی بر سر ما می‌آید.
 
بدحجابی از مهم‌ترین معضلات اجتماعی است
 
مهران ولی‌پور رئیس دادگستری شهرستان چالوس بدحجابی را از مهم‌ترین معضلات جامعه امروزی خواند و گفت: با توجه به اینکه بدحجابی ریشه بسیاری از جرایم محسوب می‌شود، بنابراین دستگاه قضایی با هرگونه بدحجابی مقابله کرده و خانواده‌ها نیز باید در این زمینه توجه بسیار زیادی داشته باشند.
 
سونامی بدحجابی در حالی در کشور در حال گسترش است که امام(ره) فرمودند: «زن هرگز با مرد فرقى ندارد. آرى در اسلام زن باید حجاب داشته باشد، ولى لازم نیست که چادر باشد. بلکه زن مى‌‏تواند هر لباسى را که حجابش را به‌ وجود آورد، اختیار کند. ما نمی‌‏توانیم و اسلام نمى‌خواهد که زن به‌عنوان یک شىء و یک عروسک در دست ما باشد. اسلام مى‏‌خواهد شخصیت زن را حفظ کند و از او انسانى جدى و کارآمد بسازد.»

 منبع: فارس

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
ما خودمون مازندرانی هستیم . کی گفته بیشترشون مسافرن . اون برای قدیما بود . الان دیگه تو مازندران ، وضعیت حجاب زیر صفره . فاجعه بشریه . الان این تصاویری که در این صفحه نشون داده ، از باحجابای مازندران محسوب میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۷
بیشترشون مسافرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
سواحل ایران دیگه از ترکیه و مدیترانه کم نمیاره.خوش غیرتا از هر کس سعی کنه خانواده خودشو حفظ کنه جامعه درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ص ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
از این بدتر هم هست اگه جلو این کار ها رو نگیریم به خانواده خودمون هم میرسه.
Iran (Islamic Republic of)
محمدمهدی بهبهانی
۰۷:۲۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
به نظر من باید یک ستاد امر به معروف و نهی از منکر زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل بشه و در این ستاد، بخش های مختلفی از جمله بخش حجاب و عفاف در جامعه در نظر گرفته بشه تا با فعالیت جهادی و البته معتدلانه(نه افراطی) این ستاد، ان شاءالله فساد و بی بندوباری دز جامعه به حداقل خودش برسه؛لااقل فساد علنی کمتر بشه.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۰۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
جمع نیندید این جور که می نویسید به تمام شمالیها دارین می گین 90درصد شون ازشهر های دیگه میان چرا به شمالی ها توهین میکنین
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۷:۵۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
امام صادق (ع) می فرمایند:


مردم را با اعمال نيک خود (و نه با زبانهايتان) به نيكیها دعوت كنيد، به گونه‌ای كه آنان
تلاش و صداقت و پرهيزكاری شما را (به چشم) ببينند.

به اعتقاد من یکی از بهترین راهکارها و تأثیرگذارترین آنها همین دعوت مردم به سوی خوبی ها با اعمال خیر است. من خودم چندین مورد خانم هایی را سراغ دارم که حجاب مناسبی نداشتند، اما در برخورد با دوستان و اطرافیانی که اهل رعایت تقوی بودند، خودشان خود به خود حجابشان را درست کردند.
Iran (Islamic Republic of)
منطق
۰۵:۲۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
واقعا بدنبال راه چاره هستیم یا تربیت یه عده تندرو که بشه اسید پاش یا طالبان یا داعش ؟!
منطقی جواب بدید انگ بی غیرتی زدن یا اعدام یا تیرباران یا سر بریدن هیچ کسی رو نمیترسونه بر عکس جری تر میشه ....واقعا چرا فکر میکنیم با زور میشه هر کاری کرد؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
شمال!!!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
این نوع حجاب ابروی با حجاب معتقد را هم میبرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
عجب نظری دادی
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۰۰:۰۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
دادش غلام یعنی اینقدر بیحجاب اند!‏
اعدام؟! یه کوچولو فقط یه کوچولو
زیاد نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
دیگه باید بگید بی حجابی نه بد حجابیکه البته فیلمای تلویزیون هم در این بی حجابیها نقش اساسی دارند.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۳:۵۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
این حرفها چیه اینجوری که باید همه اعدام کنیم،یه کم واقع بین باشیم،فرهنگ سازی نشده. ازخانواده ها شروع کنن وفرهنگ را نهادینه کرد.حجاب اجباری پیامدهای منفی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۲۳:۴۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
اگر هر آقایی ر و خانومش و هر پدری روی دخترش غیرت داشته باشن این وضع در کشور پیش نمیومد
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۳:۳۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
اگه واقعا اعدام باشه که خیلی خوبه
ولی
بعد رسانه های غربی میگن ایران به زور داره حجاب ها رو به زنان ایران تحمیل میکنه
فقط برای ظهور امام زمان دعا کنید بیان تا همه مشکلات حل بشه
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۳۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
من به عنوان یه پسر واقعا ناسف میخورم از وضع بانوان واقعا شان بانوی ایران اسلامی این نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۲۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
روزگار بد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
برخی مذهبشان متفاوت وهمه مسلما ن ویاشیعه نیستن فرهنگ سازی مناسب نتیجه بهتری دارد.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۱۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
خدابه داددل نسل اینده برسه که این زنهای بیحجاب چه دخترایی تربیت کنن
United States of America
غلام
۲۰:۱۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
باید چند نفر رو اعدام انقلابی کنن تا حساب دست بی مجابهای مفسد از خدا بی خبر بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
لطفا در یک جمله درباره اعضای داعش توضیح دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
متاسفانه قشر تحصیلکرده و افراد ثروتمند بی حجابی و بی بندوباری را ترویج میدهند و نداشتن حجاب برای برخی از خانواده ها افتخار محسوب میشوند و سایر اقشار را تحت تاثیر خود قرار میدهند خصوصا دختران کم سن و سال که به بلوغ فکری نرسیده اند
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۹:۳۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
یعنی میشه روزی این بد حجابی کوله بارش و ببنده و بره
Germany
امير
۱۸:۴۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
همشون شمالي هستن وواقعا بيحجاب.برخورد مرداشون هم كه ديگه نكم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
م م
۰۷:۳۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
این مسافر ها هستند که باعث بی حجابی در شمال شدند. وگرنه اگر به تاریخچه مازندران نگاه کنی هیچ وقت همچین چیزی نمی گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
همه شون مسافر ....هستند اومدن شمال....ن
بیا لب دریا ببین چند نفر بومی اند و چند نفر شمالی...
Germany
سیده
۱۸:۳۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
عیب ما ایته که حجاب را فقط در گذاشتن یه پارچه بر سر می دونیم . و حالا متوجه مصیبت بی حیای و بی عفتی در جامعه شده ایم .حجاب وعفاف هردو درکنارهم مفید ومناسب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
خیلی اتفاق بدیه خیلی...
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض
۱۷:۲۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
بابا دمتون گرم اين كه خيلي هم خوبن بنده خدا ها پس اگه بعضي از......ببينيد چي ميگيد. امان از سانسور. هي سانسورچي با شما هستم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۶:۲۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
همه مسافرند و فکر می کنند شمال چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
لا اکراه فی الدین
Iran (Islamic Republic of)
فلاحی
۱۴:۲۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
من موندم چرا بعضی از مردها بی حجابی خانو مشون افتخار میدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
چون بی غیرتند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
اصلا بجز فروشنده ها صاحبهای پلاژ اصلا اکثرا بومی نمیبینی .
Iran (Islamic Republic of)
طاها
۱۳:۵۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
شمالی نیستند مسافرند اغلب !
Iran (Islamic Republic of)
فلاحی
۱۴:۳۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
من شمالی نیستم ولی به شمال رفتم چندین بار شمالیهای اصیل حجاب خوبی دارن بد حجابی بیداد میکند وبد حجابی فراگیر شده خیلی وحشتناک حتی در شهرهای مدعی حجاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
باچند تا زن بی حجاب به شدت برخورد بشه بقیه عبرت کنن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
فکر کردی واقعا.عجب .
Iran (Islamic Republic of)
ايراني
۱۲:۴۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
خدا كمكمون كنه كه تو اين دوره و زمونه خودمونو گم نكنيم و ايمان داشته باشيم.