نائب رئیس جامعه دامپزشکان ایران گفت: طبق پروتکل جهانی و آزمایشات انجام شده ببر ماده سیبری آلوده به مشمشه بوده و باید معدوم شود.

ببر سیبری باید معدوم شودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ 5 سال از ورود ببر سیبری به ایران می‌گذرد ولی مدتی پس از ورود ببر نر به علت تغذیه گوشت لاغ آلوده مرد و از همان زمان ببر نر با علائم بیماری در قرنطینه است.

پیام محبی نائب رئیس جامعه دامپزشکان ایران در این باره می‌گوید: ببر سیبری یک کانون عفونت در جامعه انسانی است چرا که مشمشه یک بیماری قابل انتقال به انسان بوده و بسیار خطرناک است و در جایی که بهداشت و حقوق انسانی مطرح است بایستی حقوق حیوانات در اولویت پایین‌تری مد نظر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست از همان ابتدای ورود ببر سیبری که به منظور احیای ببر میانکاله بود سلیقه‌ای عمل کرده تا هم اکنون که این گونه کانون یک بیماری خطرناک است.

نائب رئیس جامعه دامپزشکان ایران در خصوص صحت و بررسی مبتلا بودن این گونه به مشمشه می‌گوید: بعد از مرگ ببر نر، ابتدا بسیاری از دامپزشکان متوجه بیماری ببر ماده نشدند ولی پس از نمونه گیری و انجام آزمایشات مجدد و آزمایشگاه پاستور  مبتلا بودن ببر ماده به مشمشه را تایید کرد و حتی برای اطمینان بیشتر نمونه گیری و نتایج به آلمان منتقل شده بود  که آنها نیز این امر را تایید کردند.

به دنبال همین موضوع خواستیم از مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست جویای مسئله باشیم که متاسفانه به دری بسته و ملاقات ممنوع رسیدیم طوریکه اصرار از ما بود و انکار برای ملاقات از آنها که دست به  جستجوی صحبت‌های اخیر این سازمان در خصوص وضعیت این گونه وارداتی زدیم و متوجه شدیم که معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست و مجید خرازیان مدیر کل دفتر حیات وحش این سازمان گفته‌اند: برای انتقال حیوان مخالفت‌ها و ملاحظاتی وجود دارد که نمی‌توان  عنوان کرد و حفاظت از این ببر از اولویت‌های اصلی ما نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار