یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا تایید کرد عربستان در حملات نظامی به یمن از بمب خوشه‌ای استفاده کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پرس تی وی؛ یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا که نامش فاش نشده است گزارش داد عربستان در حمله جنگنده‌ها به یمن از بمب خوشه‌ای استفاده کرده است.

این مقام آگاه در این باره گفت: ما می‌دانیم که سعودیها در یمن بمب خوشه‌ای به کار بردند.

با توجه به هشدار نهادهای بین‌المللی درباره حمله به غیرنظامیان در یمن و ارتکاب جرائم جنگی، مقامات آمریکایی از ارائه جزئیات بیشتر در این زمینه خودداری کرده‌اند و مشخص نیست آیا عربستان استفاده از بمبهای خوشه‌ای را در تجاوز نظامی به یمن متوقف کرده‌ است یا همچنان ادامه دارد.

طبق کنوانسیون بمب‌های خوشه‌ای که سال 2008 (1387) به امضای 116 کشور رسید، استفاده از این بمب ها ممنوع است؛ ولی آمریکا، عربستان و یمن این کنوانسیون را امضا نکرده‌اند .

"جان کربی،" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش‌تر مدعی شده بود استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در جنگ‌ها اگر به درستی بکار گرفته شود، مانعی ندارد. وزارت خارجه آمریکا تاکنون در باره بمب های خوشه‌ای ساخت این کشور، که در حملات یمن مورد استفاده قرا می‌گیرند، اظهار نظر نکرده است.

"کلنل استیو وارن،" سخنگوی سابق ارتش آمریکا، در مصاحبه‌ ماه مه (اردیبهشت) گفته بود پنتاگون در حال بررسی گزارش‌هایی است که ثابت می‌کند سعودی‌ها از مهمات خوشه‌ای در یمن استفاده می‌کنند و از تمام طرف‌ها خواست به قوانین بین‌المللی حقوق بشر، شامل الزام بکارگیری تمام تمهیدات برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامی، احترام بگذارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار