معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه گفت : ما گفتیم امتیازی نخواهیم داد و همینطور شد به طوری که با صراحت نظر خود را بیان می‌کردیم و آنها تعجب می‌کردند.

تخت روانچی : ما گفتیم امتیازی نخواهیم داد و همینطور شدبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  "مجید تخت‌روانچی" معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز ( یکشنبه) در نشست علمی مذاکرات هسته‌ای و علوم سیاسی ایران در محل دانشگاه علامه طباطبایی طی سخنانی عنوان کرد: گفتمان انقلاب به ما اجازه می‌دهد حرف خود را بدون ترس و با منطق مطرح کنیم این را در طول این سالها شاهد بودید.

وی افزود: ما در طول مذاکرات هر جایی که احساس کردیم به نا حق حرفی گفته می‌شود هیچ شک و شبهه‌ای به دل راه نداده و نظر خود را می‌گفتیم.

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه تصریح کرد: مذاکرات با شش قدرت و اتحادیه اروپا خود به خود نشان می‌دهد که این یک معادله مساوی نیست اما ما با صراحت بدون نگرانی نظر خود را بیان می‌کردیم و آنها تعجب می‌کردند.

تخت روانچی گفت: ما در باره تحریم های تسلیحاتی نظر خود را با صراحت گفتیم که هیچ محدودیتی را نمیپذیریم و برای آن منطق ارائه کردیم که یکی از طرف های اروپایی گفت مثل اینکه جای ما عکس شده و شما طلبکارید!

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه گفت : ما گفتیم امتیازی نخواهیم داد و همینطور هم شد، سابقه ندارد در تاریخ شورای امنیت تحریم ها به یکباره برداشته شود و همه اینها نشات گرفته از گفتمان انقلاب است.

وی افزود: ما در مذاکرات بارها گفتیم فقط پیرامون بحث هسته‌ای صحبت می‌کنیم اما در برخی موارد خود به خود مباحثی پیش می‌آمد به طور مثال در یکی از جلسات دکتر ظریف نظر ایران نسبت به اینکه چه کسانی می‌خواهند منطقه را به انبار تسلیحاتی تبدیل کنند بیان کردند.

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه افزود: در طول مذاکرات تحولات بین‌الملل نمی‌توانست بی‌تاثیر باشد اما ما از ابتدا گفتیم نمی‌گذاریم موضوعات خارجی دخیل شود.

تخت روانچی ادامه داد: مثلا در بحث اوکراین به صراحت گفتیم ما می‌خواهیم با یک مجموعه مذاکره کنیم و خواهان چند دستگی نیستیم و چند دستگی مشکل خود آنها بود و ما هزینه‌‍ای از این بابت ندادیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد:حضور قوی رسانه‌ها در طول مذاکرات بسیار موثر بود و از تک تک آنها تشکر می‌کنیم و استفاده از رسانه برای ایجاد فضا بسیار مهم است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۴:۳۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
مطمئنی ید امتیازی ندادید
آخرین اخبار