350 میلیون تومان اعتبار به برنامه های قرآن و عترت در مازندران امسال اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نماینده ولی فقیه در مازندران در نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران گفت: با نهادینه کردن قرآن و عترت در جوامع می توانیم با دستورات قرآنی زندگی کنیم.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه قرآن و عترت شناسنامه و هویت این انقلاب است، افزود: همه دستگاه های مختلف در استان باید دست به دست هم دهیم و برای فعالیت های قرآنی گام های موثری برداریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به نقش موثر صداوسیمای مرکز مازندران در برنامه های مذهبی، بر استمرار این برنامه ها تاکید کرد.

آیت الله طبرسی افزود: هیئت ها و تکایای مذهبی هم باید نقش ویژه ای در برنامه های قرآنی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم با تاکید بر اینکه 350 میلیون تومان اعتبار به برنامه های قرآن و عترت در مازندران امسال اختصاص یافت، گفت: این میزان اعتبار برای برنامه های قرآنی شامل بخش های فرهنگی، هنری، پژوهشی، آموزشی، قرآن و تفسیر است.

جاودانی با اشاره به در دستور کار قرار داشتن 37 برنامه فرهنگی در مازندران، افزود: با توجه به فعالیت های هر دستگاه، اعتبارات لازم برای برنامه های قرآنی آن ها اختصاص می یابد.

فرمانده انتظامی مازندران هم در این نشست با بیان اینکه مقرر شد جشنواره قرآنی توسط نیروی انتظامی شهریور امسال برگزار شود، گفت: اختصاص اعتبار برای فعالیت های قرآنی باید برای دستگاه های فعال انجام شود.

سردار جعفری نسب افزود: نیروی انتظامی مازندران، پارسال با هزار و 200 نفر از حافظان قرآن توانست رتبه برتر کشوری را کسب کند.

قائم مقام صداوسیمای مرکز مازندران هم گفت: پخش هر روزه ترتیل قرآن کریم در ماه مبارک رمضان و پخش دیگر برنامه های قرآنی از اقدامات صداوسیمای مرکز مازندران به شمار می رود.

صمدی افزود: به منظور تقسیم اعتبارات برای برنامه های فرهنگی، باید توجهی هم به رسانه استانی شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: 4 هزار و 686 برنامه شامل دیدارها، همایش ها، فعالیت های مختلف علمی، فرهنگی و تحقیقاتی در مازندران داشتیم.

جمشیدی افزود: 5 هزار و 300 برنامه در گرامیداشت هفته زن در مازندران برگزار شد و در این زمینه رتبه نخست کشوری را کسب کردیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.