جشنواره برداشت سیب قره قرمزی در شهرستان اهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از تبریز؛ فرماندار شهرستان اهر، در این جشنواره گفت: سیب قره قرمزی طعم و کیفیت خاصی دارد که این جشنواره به عنوان برداشت محصول بسیار استراتژیک در شهرستان اهر برگزار شد.

سید محمد عابدی، گفت: قشر عظیمی از مردم شهرستان اهر از برداشت این میوه ارتزاق می کنند و نظرمان این است که کیفیت این میوه که خیلی بالاست برای مصرف کنندگان شناسایی شود.

وی افزود: در این جشنواره خواستیم که از باغداران تقدیر و تشکر کنیم که ماه ها در به بار نشستن این میوه تلاش کرده اند.

فرماندار شهرستان اهر گفت: در این جشنواره مسئولان جهادکشاورزی استان و هم شهرستان اهر از نزدیک از تولید سیب قره قرمزی و مشکلات باغداران آشنا شدند.وی افزود: فروش و بازاریابی سیب قره قرمزی که به علت سنخیت با آب و هوای منطقه مختص شهرستان اهراست از اولویت هاست که امیدواریم مسئولان در فروش چه در داخل کشور و چه صادرات آن عنایت ویژه ای داشته باشند.

فرماندار شهرستان اهر گفت: به علت بارش های کم در سال های اخیر ضرورت دارد کشاورزان در مصرف آب صرفه جویی کنند که یکی از اینها تجهیز باغات به سیستم آبیاری قطره ای می باشد.

عابدی گفت: در ارتباط با ایجاد صنایع جانبی میوه نیز اقداماتی انجام می شود و سرمایه گذارانی نیز در ایجاد صنایع جانبی اعلام آمادگی کرده اند که در آینده نزدک شاهد تحقق آنها خواهیم بود.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.