کره شمالی و جنوبی مذاکرات را به منظور جلوگیری از درگیری نظامی ازسر گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کره شمالی و جنوبی روز یکشنبه با هدف جلوگیری از خطر درگیری نظامی بین دو کشور، مذاکرات سطح بالا با یکدیگر را ازسر گرفتند. 
این مذاکرات در حالی ازسر گرفته شده است که کره جنوبی، کره شمالی را متهم می کند که با اقدام تحریک آمیز استقرار نیروهای زمینی و دریایی خود، باعث تضعیف این روند می شود.
گفتگو های دو کره در روستای مرزی پانمونجوم، منطقه ای آرام بین کره شمالی و کره جنوبی، پس از نشستی 10 ساعته ازسر گرفته شد.
نشست بعدی نیز قرار است صبح روز دوشنبه برگزار شود.
براساس این گزارش، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد: کره شمالی واحدهای توپخانه خود را در مرز دو کره به دو برابر افزایش داده و دو سوم از کل ناوگان زیردریایی خود را که حدود 50 فروند زیردریایی است، از پایگاه هایش خارج کرده است.
کره شمالی تهدید کرده است: اگر کره جنوبی بلندگوهای خود را در مرز دو کره که از آنها برای پخش تبلیغات علیه پیونگ یانگ استفاده می کند جمع نکند، حمله نظامی علیه کره جنوبی انجام خواهد داد.
کره جنوبی نیز می گوید: کره شمالی باید نخست به علت انفجارهای مین در اوایل این ماه عذرخواهی کند. این در حالی است که کره شمالی هرگونه دست داشتن در این انفجارها را تکذیب می کند و بعید به نظر می رسد از کره جنوبی عذرخواهی کند.
جیونگ یونگ تائه از تحلیلگران موسسه کره برای اتحاد ملی در سئول گفت: دو طرف ممکن است بیانیه ای منتشر کنند که در آن به گونه ای ابراز تاسف شده باشد، اما در این بیانیه به نام کره شمالی با صراحت اشاره نخواهد شد. اما بعید به نظر می رسد چنین بیانیه مبهمی این بار موثر واقع شود.
وی افزود: فکر می کنم بهترین نتیجه این نشست توافق درباره نشست سطح بالای دیگر در آینده ازجمله مذاکرات در سطح وزیران دفاع باشد.
کیم کوان جین، مشاور امنیت ملی کره جنوبی و هوانگ پیونگ سو، همتای کره شمالی وی هدایت مذاکرات در پانمونجوم را بر عهده دارند، جایی که آتش بس در پایان جنگ سال 1950 تا 1953 (1329 تا 1332) بین دو کره امضا شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار