سنندج؛

مورد استفاده قرار نگرفتن ظرفیت بانوان در جامعه

زنان نیمی از استعداد و جمعیت جامعه را شامل می شوند اما در زمینه بهره وری از این ظرفیت، ضعیف عمل شده است و باید برای استفاده از توانایی های این قشر بیشتر برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، لیلا آژیر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت : با برگزاری اینگونه جلسات بیشتر با مشکلات و موانعی که بر سر راه پیشرفت بانوان در جامعه وجود دارد آشنا شده و برای رفع آن برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست مشاوران فرمانداران در امور بانوان به صورت فصلی در شهرستان های استان٬ گفت: این نشست ها با هدف تمرکز زدایی و مشاهده مشکلات حوزه بانوان از نزدیک و تلاش برای رفع آن برگزار می شود.

وی گفت : مشارکت سیاسی از زنان را نداشته ایم و حضور این قشردر مشارکت های سیاسی فقط حضور در مناسبت ها بوده است و آن هم بیشتر مخصوص زنان شاغل بوده و این مساله باز هم برای ما جای نگرانی است چرا که همه زنان ما شاغل نیستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان افزود : در این راستا باید تمامی اقشار را در نظر بگیریم چرا که جمعیت بسیاری از زنان استان خانه دار هستند و این مساله نیازمند یک برنامه ریزی منسجم و یک وحدت رویه است تا بتوانیم مشارکت های اجتماعی٬ سیاسی و فرهنگی زنان را جلب کنیم.

آژیر با اشاره به سهم زنان در تولید ناخالص ملی کشور گفت: صنایع کوچک و مشاغل خانگی که ما به آن به چشم مشاغل زنانه و خرد نگاه می کنیم تاثیر زیادی در اقتصاد داشته و دارد و در کل بسیاری از کشورهای پیشرفته به سوی صنایع کوچک و واحدهای تولیدی کوچک رفته اند ولی ما آن را در قالب فرش بافی می بینیم که باید توسعه این مشاغل مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.