معاون برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز گفت: با هدف مبارزه با قاچاق تلفن همراه طرح رجیستری (کدینگ) موبایل از مهرماه سال جاری در کشور اجرایی می شود.


به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سیدعلیرضا گلستانی زاده با بیان اینکه با هماهنگی به عمل آمده و برنامه ریزی های صورت گرفته و به منظور مبارزه با قاچاق موبایل طرح رجیستری تلفن همراه توسط دستگاه های مسوول اجرا می شود، افزود: سال گذشته ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای جلوگیری از افزایش واردات غیرقانونی موبایل، رجستر شدن تلفن های همراه را پیشنهاد کرده بود.

اجرای طرح رجیستری موبایل از مهرماه

وی اضافه کرد: در این پیشنهاد مطرح شد واردکنندگانی که اقدام به ورود قانونی موبایل به داخل کشور می کنند، شماره سریال کالاهای وارداتی توسط آنها ثبت و در اختیار گمرک قرار گیرد.
معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تصریح کرد: براساس این پیشنهاد این شماره سریال ها علاوه بر گمرک، در سازمان تنظیم مقررات نیز ثبت می شوند ضمن اینکه با اجرای ثبت سریال در رگولاتوری اگر موبایل غیر قانونی وارد شد، اجازه فعال کردن سیم کارت روی آن داده نمی شود.
گلستانی زاده افزود: با اجرای این طرح اپراتورهای تلفن همراه به دستگاه های تلفن همراهی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده باشند خدمات ارایه نخواهند داد.
معاون برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد با اشاره به حجم گسترده قاچاق موبایل در کشور، گفت: با اجرای کامل این طرح قاچاق موبایل از بین می رود.


منبع:ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی1
۰۷:۴۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
بعيد ميدونم عملي بشه
Iran (Islamic Republic of)
morteza
۰۳:۰۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۴
دوستان کسی میتونه راهنمایی کنه ما از کجا باید بفهمیم گوشی ای که میخوایم بخریم قاچاق هست یا نه؟
United States of America
سعید
۱۹:۱۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
پس نکلیف گوشی هایی که الان توی دستمونه چی میشه؟؟!آخه اینا رجیستری نشدن
Iran (Islamic Republic of)
علی بوچانی از سرابله
۱۸:۳۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
سلام زمان اجرای مشخص نیست اگر ماه وسال اجرای آن مشخص میگردیدبهتربود
Iran (Islamic Republic of)
milad
۱۸:۲۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
من خودم موبايل فروشم كاش كل گوشي ها با گارانتي معتبر وارد كشور بشن و قيمت كمي تفاوت كنه والا يبار طرح شبنم اومد بازار 20 مدل گوشي رو ميتونستن شناسنامه دار كنن قيمت هم دو برابر شده بود مشتري هم تقاضاش زياده بايد يه زماني فرصت بدن از چند مدل گوشي شروع كنن بعد طرح رو كامل اجرايي كنن والا الان هزار مدل گوشي هست نميشه كه مثل طرح هاي قبلي ميشه
Iran (Islamic Republic of)
مسیح
۱۷:۵۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
به شرطی که بازار رو کنترل کنن تا فروشندگان سودجو به این بهونه نذارن رو قیمت گوشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
ای بابا دوباره باید برای رجیستری کردن پول بدیم ......
Germany
مجتبی
۱۵:۵۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
ما که خیلی دوست داریم گوشی با گارانتی بگیریم به شرطی قیمتشون پایین باشه