معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر دوستانه هلال احمر گفت: محموله و لوازم دارویی و پزشکی در قالب 14 کانتینر از ایران به بندر سلاسه ارسال شد.

اعزام 14 کانتینر اقلام دارویی به یمنمحمد شهاب‌الدین محمدی عراقی معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر دوستانه هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اعزام کشتی حامل کمک های دارویی به یمن اظهار کرد: اواخر هفته گذشته، کشتی حامل اقلام دارویی و لوازم پزشکی از بندر رجایی به سمت بندر سلاله حرکت کرده است.

وی افزود: محموله دارویی ارسال شده حاوی اقلام مورد نیاز کشور یمن بر حسب لیست بندی وزارت بهداشت ، هلال احمر یمن و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر ایران است.

محمدی عراقی ادامه داد: میزان محموله ارسالی به یمن 106 تن یعنی 14 کانتینر است که با کشتی اجاره‌ای با ظرفیت 2 هزار تن از بندر رجایی به بندر سلاله جا‌به‌جا می شود و به علت بارگیری های مختلف کشتی در مکان‌های مختلف احتمال رسیدن محموله به مقصد در هفته آینده است.

وی گفت: با توجه به کمک‌های قبلی هلال احمر ، بخشی از محموله‌های اهدایی در بندر جیبوتی موجود است که توسط آژانس بین‌الملل سازمان غذا و دارویی به طور بخش‌بندی به یمن ارسال می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر با افزایش حملات سعودی به مراکز درمانی یمن، کادرهای پزشکی توانایی ارائه خدمات مطلوب را ندراند به طوری که صنعا به دلیل حملات گسترده به زیر ساخت ها روزانه کمتر از 1 ساعت الکتریسیته و برق موجود است.

محمدی عراقی اظهار کرد: امکان خروج بیماران نیز از یمن به کشورهای دیگر به دلیل ناامنی‌های پرواز وجود ندارد و در این صورت باید کمک‌های بشردوستانه هر چه سریعتر به این کشور وارد شود.

وی یادآور شد: شماره حساب 99999 بانک ملت آماده جمع‌آوری کمک‌های مالی هم‌وطنان است تا به خرید اقلام و لوازم پزشکی و دارویی و کمک‌های بشردوستانه اقدام شود البته فدراسیون بین‌الملل نیز بودجه مناسبی برای کمک به یمن در نظر گرفته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار