شادی مهینی گفت: تیم ملی جوانان در رقابت‌های آسیایی عملکرد خوبی ارایه نکرده است، اما جایگاه بانوان مان در آسیا بالاتر از مردان است.

شادی مهینی، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان زیر 16 سال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تیم ملی فوتبال بانوان جوانان برای کسب نتایج و ارائه عملکردی مناسب به مصاف حریفان پرقدرت آسیایی رفته است و برای تحقق اهدافشان همه تلاششان را انجام دادند، اما متأسفانه اتفاقات فوتبالی به نفع ملی‌پوشان کشورمان رخ نداد.

وی ادامه داد:‌ اگرچه مقابل حریفان آسیایی نتایج مناسبی کسب نکردیم اما نباید به جایگاهمان در آسیا بی‌توجه باشیم تیم ملی فوتبال بانوان جوانان کشورمان جزو 8 تیم نخست آسیا هستند جایگاهی که مردان فوتبالیست کشورمان در آسیا کسب نکردند.

** فدراسیون و تیم ملی سیر صعودی داشتند
وی ادامه داد: تیم ملی فوتبال بانوان بر خلاف رقبای آسیایی که قدمت صدساله در فوتبال پایه دارند فقط 5 سال است که فعالیت جدی و رسمی آغاز کرده است و به رقابت‌های آسیایی اعزام می‌شود.

مهینی افزود: تیم ملی فوتبال جوانان در سال‌های اخیر در رقابت های مقدماتی و زیرگروه حذف شده است. قرار گرفتن تیم ملی در جمع 8 تیم نخست آسیا نشان از سیر صعودی و پیشرفت فوتبال بانوان داشته است.

مهینی افزود: تیم ملی فوتبال جوانان از بازیکنان با تجربه و پتانسیل بالایی برخوردار است مسئولان باید رسیدگی و سرمایه‌گذاری مناسب از تیم‌های ملی فوتبال بانوان انجام دهند با برنامه ریزی مناسب و سرمایه‌گذاری تیم ملی فوتبال جوانان طی 2 سال آینده به یکی از تیم‌های پرقدرت آسیا تبدیل می‌شود.

** انحلال لیگ برتر بانوان، اظهار نظر غیرمنطقی است
سرمربی افزود: با اظهارات بعضی از مسئولان در باره‌ی انحلال لیگ برتر فوتبال بانوان پس از کسب نتایج ضعیف تیم ملی فوتبال جوانان در رقابت های آسیایی به طور کامل مخالف هستم و این اظهارات را غیرکارشناسانه و غیرمنطقی می‌دانم.

وی ادامه داد: تیم‌های فوتبال بانوان علی‌رغم همه‌ی مشکلات و محدودیت‌هایی که با آن مواجه هستند اما 8 سال است که در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان شرکت می‌کنند 12 تیم در رقابت های برتر و 6 تیم در رقابت‌های لیگ یک حضور دارند با این حال صحبت از انحلال لیگ برتر بانوان می‌کنند.

** بانوان فوتبالیست افتخار کسب می‌کنند اما سرزنش می‌شوند
مهینی افزود: بانوان فوتبالیست و مسئولان تیم‌های ملی فوتبال بانوان برای پیشرفت بانوان در آسیا و فوتبال تلاش بسیار انجام می‌دهند قرار گرفتن در جمع 8 تیم نخست آسیا در یک شب و بدون زحمت و تلاش حاصل نشده است بانوان در آسیا مقامی را کسب کرده‌اند که آقایان در کسب این جایگاه ناکام بوده‌اند با این حال بانوان را که در آسیا افتخارآفرینی کرده‌اند را سرزنش می‌کنیم از این انتقادات ناعادلانه تعجب می‌کنم....

** انتظارات از تیم‌های ملی بانوان بی‌امکانات، زیاد است
مهینی ادامه داد: تیم‌های ملی فوتبال بانوان امکانات مناسب در اختیار ندارند، امکانات تیم‌های پرقدرت آسیایی قابل قیاس با ملی‌پوشان کشورمان نیست با این وجود انتظارات و توقعات بسیاری از تیم‌های ملی فوتبال بانوان داریم.

وی افزود: امیر شقاقی در صورتی انجام بازی دوستانه و تدارکاتی با یکی از تیم‌های خارجی دیگر در مقابل کره جنوبی دروازه‌ی تیمش13 بار گشوده نمی‌شد بازی‌های دوستانه و تدارکاتی سطح اطلاع سرمربی از وضعیت ونقاط قوت و ضعف تیمش را افزایش می‌دهد.

** کمیته فنی باید عملکرد امیر شقاقی را نقد کند
مهینی ادامه داد: امیر شقاقی 8 سال در فوتبال بانوان فعالیت داشته است و تجربه‌ی سرمربیگری در تیم‌های ملی را در کارنامه دارد در خصوص عملکرد امیر شقاقی در رقابت های چین کمیته فنی باید اظهارنظر و تصمیم‌گیری کند از طرفی باید به این نکته توجه داشته باشیم امیر شقاقی زمان محدودی را برای تشکیل تیم و اعزام به رقابت‌های آسیایی در اختیار داشته است به هر حال وی باید در باره عملکرد تیمش در رقابت‌های آسیایی توضیح دهد.

** انتقاد به امیر شقاقی عادلانه است/ باید به وی کمک شود
سرمربی تیم ملی نوجوانان ادامه داد:‌ عملکرد امیر شقاقی در این رقابت‌ها ضعیف بوده‌ است انتقاد در باره‌ی عملکرد وی عادلانه است، اما باید به جایگاه تیم ملی در آسیا نیز توجه کنیم و به امیر شقاقی کمک کنیم.

** در کنار بانوان از مشاوران فوتبالی مرد استفاده کنیم
وی ادامه داد: فوتبال بانوان در آسیا قدمت بالایی ندارد مشاوران فوتبالی مرد همراه با سرمربیان فوتبال بانوان می‌توانند زمینه‌های پیشرفت و موفقیت بانوان را فراهم کنند مردان فوتبالی مشاوره‌های مناسبی برای سرمربیان بانوان محسوب می‌شوند باید از تجربه‌ی مردان در جهت ارتقاء فوتبال بانوان بهره‌مند شویم.

** تیم‌های بانوان فوتبال در آسیا نباید زنگ تفریح شوند
سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان گفت: تیم ملی فوتبال جوانان برای نخستین بار عازم این رقابت‌ها شده است اگرچه معتقد هستم نباید در این دیدارها زنگ تفریح شویم، اما نباید بیش از پتانسیل و امکانات تیم‌های ملی از ملی‌پوشان انتظار داشته باشیم.

وی افزود: تیم‌های ملی بانوان با کسب تجربه و برنامه‌ریزی بلندمدت می‌توانند در آینده حریف خطرناک و پرقدرتی در آسیا محسوب شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار