نخستین جشنواره مولودی‌‌خوانی رضوی در کردستان با عنوان «هتاو» با معرفی گروه‌های برتر به ایستگاه آخر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، نخستین جشنواره مولودی‌خوانی رضوی با عنوان «هتاو» ظهر امروز با معرفی گروه‌های برتر در مجتمع فجر سنندج به کار خود پایان داد.

تجلیل از مبلغان سیره نبوی و هنر رضوی در 8 حوزه شامل پیشکسوتان، زنده یاد خلیفه کریم صفوتی، خلیفه میرزاآغا غوثی و شیخ محمدهادی هاشمی و همچنین تجلیل از سیدمحمد زاهد ابراهیمی پیشکسوت بخش موسیقی عرفانی به عنوان یکی از نام‌آوران این عرصه از جمله بخش‌های اختتامیه این جشنواره در سنندج بود.

در حوزه پژوهش نیز از دانشجوی کردستانی حمیدرضا گوشبر به خاطر تهیه پایان‌نامه دانشجویی با عنوان سماع و موسیقی آئین عرفانی در کردستان تقدیر شد.

در بخش هنرهای تصویری شامل سینما و عکس نیز جمشید فرج‌وند فردا، عثمان نیک‌منش، فواد حامدی و سیدفریدون احمدی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

جایزه ویژه هیئت داوران نخستین جشنواره مولودی‌خوانی رضوی کردستان نیز به محمد ویسیان و احسان کریمی دو نوجوان گروه مولودی‌خوانی نور از شهرستان دهگلان رسید.

از گروه مولودی‌خوانی درویش نیز تقدیر و در بخش منقبت‌خوانی نیز رتبه سوم بر اساس آرای داوران این جشنواره به محمدمهدی روحی از همدان و لقمان موعظی و مختار زندسلیمی هر دو از سنندج رتبه‌های دوم و اول این جشنواره به ترتیب به خود اختصاص دادند.

از 8 گروه مولودی‌خوانی نیز در این جشنواره شامل گروه مولودی‌خوانی «اوتاد» از استان اصفهان، گروه مولودی‌خوانی «سماع» از تبریز، گروه مولودی‌خوانی ستاره سپهر از اصفهان، گروه مولودی‌خوانی «آوای آوالان» از سنندج گروه مولودی‌خوانی «حزین» از سقز با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.

براساس نظر هیئت داوران گروه مولودی‌خوانی «ناله دف» از سنندج رتبه سوم را در این جشنواره کسب و رتبه دوم این جشنواره به صورت مشترک به دو گروه مولودی‌خوانی «آوای حزین» از سقز و نوای رحمت از سنندج رسید.

گفتنی است؛ هیئت داوران هیچ گروه مولودی‌خوانی را از بین 17 گروه شرکت‌کننده در این جشنواره حائز رتبه نخست ندانستند.

انتهای پیام/گ


برچسب ها: تهیه ، موسیقی ، حوزه ، تقدیر ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.