رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در دولت تدبیر و امید پیش بینی صدور مجوز 800 واحد صنعتی را داشته ایم که هم اکنون مجوز 316 واحد صنعتی با اشتغالزایی پنج هزار و 500 نفر صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ احمد ذاکری رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه از صدور مجوز برای 316 واحد صنعتی  و اشتغال زایی برای 5500 نفر در استان قم خبر داد.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه که بر جمهوری اسلامی ایران وارد آمده است گفت: با این وجود در بخش صنعت نه تنها پسرفت نداشته ایم بلکه در برخی از حوزه ها از پیشرفت های قابل توجهی نیز برخوردار شده ایم.

ذاکری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم را در کنار تولید کنندگان دانست و افزود: با بازرسی های موردی که از این واحدها انجام می دهیم، هم دلگرمی برای آنها ایجاد می کنیم و هم با ارزیابی آنها، آسیب شناسی واحدهای تولیدی صورت می پذیرد و برای رفع موانع آنها تلاش می کنیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم در ارتباط با حوزه تجارت و مبادلات تجاری گفت: کشتیرانی و بانک های ما تحریم بود و اگر می خواستیم در حوزه تجارت خارجی اقداماتی انجام دهیم باید هزینه های زیادی متقبل می شدیم از این رو تولید کنندگان ما برای واردات مواد اولیه و صادرات محصولات خود دچار مشکلات فراوانی بودند.

وی افزود : هرچند برخی از محدودیت ها ما را با مشکلاتی مواجه کرد اما تجربه خوبی در بحث تحریم ها بدست آمد و در صورتیکه مذاکرات هسته ای که با تدبیر دولتمردان در دولت یازدهم به خوبی انجام شد، به سرانجام برسد، این تجربه های خوب تولیدکنندگان و کسانی که در حوزه تجارت فعالیت می کنند در دوره پسا تحریم، باعث می شود حرکت های صنعتی و تجاری ما باعث رونق اقتصادی کشور شود و حرکت های خوبی خواهد بود.

ذاکری با اشاره به مشکلات پسا تحریم گفت: یکی از دغدغه ها و نگرانی های بخش تولید ما این است که بعد از پسا تحریم و اینکه دربهای کشور باز شود، واردات کالا زیاد شود که در همایشی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور روسای سازمان ها در تبریز برگزار شد، شخص وزیر با تحلیل های درستی که ارائه داندن این دغدغه ها مرتفع کردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.