مرکز آمار ایران طی گزارشی رشد ارزش دلاري تجارت در بخشهاي مختلف اقتصادي ( کشاورزي و شکار و جنگداري، استخراج معدن، شیلات و صنعت) را اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مرکز آمار ایران طی گزارشی رشد ارزش دلاري تجارت در بخشهاي مختلف اقتصادي ( کشاورزي و شکار و جنگداري، استخراج معدن، شیلات و صنعت) را اعلام کرد.

 رشد ارزش دلاري تجارت در بخشهاي مختلف اقتصادي به شرح زیر است:

الف-صادرات بخش کشاورزي ، شکار و جنگلداري در بهار 1394 نسبت به ماه مشابه سال قبل از رشد منفی برخوردار بوده است(منفی16,06 درصد)این در حالی است که صادرات این محصولات نسبت به فصل قبلی(زمستان 1393) از رشد منفی قابل ملاحظه اي برخوردار بوده است(منفی 66 درصد).وادرات در این بخش نیزهمچون صادرات رشدمنفی را تجربه کرده است اما این واردات درمقایسه با فصلی قبلی رشد قابل ملاحظه اي را تجربه کرده است( 127 درصد).

ب-صادرات بخش استخراج معدن در بهار 1394نسبت به ماه مشابه سال قبل از رشد منفی برخوردار بوده است(منفی 43,7درصد)این در حالی است که صادرات این محصولات در نسبت به فصل قبلی(زمستان 1393) از رشد مثبت قابل توجهی برخوردار بوده است 72)1 درصد).وادرات در این بخش نیز همچون صادرات رشدمنفی اما کم(منفی 6 ) را تجربه کرده است اما این واردات در مقایسه با فصلی قبلی رشد منفی قابل ملاحظه اي را طی کرده است(منفی 61 درصد).

ج-دربخش شیلات صادرات نسبت به فصل مشابه سال قبل و فصل قبلی به ترتیب منفی 52,5 و منفی 48,2 رشد داشته است.این درحالی است که واردات محصولات بخش شیلات نسبت به فصل سال قبل و فصلی قبلی به ترتیب 37 درصد و 54 درصد رشد را طی کرده است.

د-در بخش صنعت صادرات نسبت به فصل مشابه سال قبل و فصل قبلی به ترتییب 5 درصد و منفی 40 درصد رشد داشته است این درحالی است بر خلاف صادرات، واردات صنعتی نسبت به فصل مشابه سال قبل و فصل قبلی به ترتیب منفی 14 درصد و 22 درصد رشد را پشت سر گذاشته است."
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار