بیادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برخی از جایگاه آیت‌الله مصباح سوءاستفاده می‌کنند/ اکثریت مجلس آینده به دست مستقلین می‌افتد

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان پیش‌بینی کرد که اکثریت مجلس آینده به دست مستقلین می‌افتد.

برخی از جایگاه آیت‌الله مصباح یزدی سوءاستفاده می‌کنند/ اکثریت مجلس آینده به دست مستقلین می‌افتد"حسن بیادی" دبیرکل جمعیت آبادگران جوان در گفت‌وگوی مشروح با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شورای هماهنگی اصولگرایان و موانع پیش‌روی آن نقطه نظرات خود را مطرح کرد. بیادی معتقد است که در صورت رعایت اصول از سوی راست‌های سیاسی، شورای نوپای اصولگرایان، می‌تواند برای انتخابات موفق باشد. وی بر این باور است که گروهی در حال سوءاستفاده از جایگاه "آیت‌الله مصباح یزدی" هستند. بیادی می‌گوید: مجلس آینده به دست مستقلین خواهد افتاد.

مشروح این گفت‌وگو را در ادامه خواهید خواند:

به نظر شما، شورای هماهنگی اصولگرایان در دستیابی به هدف خود که اجماع میان همه نیروهای اصولگرا از "علی لاریجانی" تا "سعید جلیلی" است، موفق خواهد بود؟

بیادی: یکی از مشکلات اصلی ما نبود کارکرد حزبی در دستگاه‌های اجرایی و پارلمانی کشور است و چون این کارکرد وجود ندارد، گروه‌های سیاسی مجبور به این‌گونه ائتلاف‌های گسترده می‌شوند. یکی دیگر از نتایج سوء این فقدان کارکرد حزبی، این است که افراد وقتی وارد دولت یا مجلس می‌شوند، هیچ‌گونه پاسخگویی به مردم ندارند و به علت نداشتن برنامه، اهداف آن‌ها در طول مسیر تغییر می‌کند. البته شاید از روی اجبار این وحدت حاصل شود، اما قطعا اصولی نخواهد بود لذا اتفاقی که باید بیفتد این است که لاقل این ائتلاف میان احزاب شکل بگیرد. به نظرم آن‌هایی که اصولگرای واقعی هستند موفق خواهند شد.

آیا این ائتلاف گسترده در میان اصولگرایان اتفاق می‌افتد؟

بیادی: قطعا این اتفاق خواهد افتاد، اما این وحدت، همه جامعه  اصولگرایی را در بر نخواهد گرفت.

می‌توانیم انتظار داشته باشیم که آقایان لاریجانی و جلیلی در کنار هم در شورای هماهنگی حضور پیدا کنند؟

بیادی: صحبت من این است که افرادی که نام می‌برید، همه جریان اصولگرایی نیستند و این یک قیاس مع الفارق است.

به هر حال  این افراد جزء چهره‌های شناخته‌شده طیف اصولگرایی به حساب می‌آیند؟

بیادی: بله ولی صرف اینکه یک نفر در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا شده، نمی‌تواند به این معنا باشد که آن فرد یک تفکر خاصی  را هدایت می‌کند.

به طور کلی شما با شکل‌گیری شورای هماهنگی موافق  هستید یا مخالف؟

بیادی: اگر کار به طور اصولی جلو برود موافق هستم به این معنی که شورای هماهنگی همه‌ احزاب و گروه‌های اصولگرا را در بر بگیرد.

بحثی مبنی بر شکل‌گیری حزب "آزادگی ایران اسلامی" از سوی "محمدباقر قالیباف" مطرح شده، این موضوع را شما چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بیادی: شکل‌گیری احزاب رویکرد مثبتی است؛ به شرط آنکه همه بیایند و درباره کارکرد حزبی با یکدیگر نشست داشته باشند.

نقش جامعتین در جریان اصولگرایی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بیادی: به نظر من متاسفانه برخی گروه‌های اصولگرا از نقش و جایگاه جامعتین سوءاستفاده می‌کنند، مثلا ز جایگاه آیت‌الله مصباح برای پیش‌برد اهداف برخی از گروه‌ها سوء استفاده شده است. کارکرد جامعتین باید فراتر از این باشد که به باندبازی تنزل پیدا کند. جامعتین نباید وارد مسائل حزبی شود چراکه این‌ها اصلا کارکرد حزبی ندارند.

از نگاه شما اکثریت کرسی‌های مجلس آینده به دست چه گروهی می‌افتد؟

بیادی: به نظر من مجلس آینده به دست مستقلین خواهد افتاد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار