سرخپوشان پایتخت با درس گرفتن از اشتباهات چهار هفته گذشته خود به اولین برد فصل پانزدهم دست یافتند تا نوار ناکامی‌هایشان را در این هفته قطع کنند.

 به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم پرسپولیس بعد از چند هفته ناکامی بالاخره رنگ برد را دید و پیروزی ارزشمند در اهواز با گل های طارمی شاید مسابقه‌ای برای تولد پرسپولیس برانکو باشد. 
 
پرسپولیسی‌ها باوجود شکست‌های هفته‌های گذشته همواره به خاطر شکل بازیشان مورد تحسین قرار داشتند و آنها با این برد ثابت کردند که تحسین‌ها نابه جا نبوده و توانایی نتیجه گرفتن در لیگ برتر را دارند. 
 
به هر حال پس از گذشت چهار بازی و عدم نتیجه گیری که باعث شده بود طرفداران پرسپولیس کم کم از شکل گیری این تیم ناامید شوند، برانکو توانست طرحی را برای بهتر استفاده کردن از بازیکنانش پیدا کند. 
 
البته ممکن است این طرح به علت شرایط آب و هوایی در اهواز شکل گرفته باشد اما در هر حال برای پرسپولیس مثبت بود. 
 
اولین نکته ای که در طرح برانکو دیده می شد، استفاده از خاصیت ضدحمله ای پرسپولیس است، 

ترکیب مهاجمان پرسپولیس به صورتی است که از جمع عالیشاه و طارمی یک زوج ضد حمله ای خوب تشکیل می شود و این در صورتی است که فضای پشت دفاع حریف کاملا خالی باشد. 

شکلی فوتبال فولاد این اجازه را به پرسپولیس داد که برای توپ گیری از فولاد جمع شود و وقتی که این اتفاق در تیم پرسپولیس به خوبی انجام شد شکلی ضد حمله ای این تیم هم توانست موقعیتهای بسیاری برای گلزنی به وجود آورد. 
 
بدین ترتیب تمام گلهای پرسپولیس براساس همین شکل از حمله اتفاق افتاد. 

اگر بخواهیم عوامل برد پرسپولیس را به صورت استراتژیک مورد بررسی قرار دهیم ، باید به این نکات اشاره کنیم: خاصیت ضد حمله ای مهاجمان پرسپولیس جمع شدن و تجمع در هنگام توپ گیری،‌حضور بر اعداد برای پس گرفتن توپ از حریف، ثابت نگه داشتن طارمی در مرکز دفاع حریف به عنوان هدف چهار نکته، برد پرسپولیس مقابل فولاد هستند. 
 
نکته پنجمی که باید توضیح بیشتری در موردش بدهیم این است که میانه میدان پرسپولیس توانست برتری چشمگیری نسبت به میانه میدان فولاد خوزستان داشته باشد و این برتری با بازی خوب فرشاد احمدزاده همراه بود این بازیکن به راحتی توانست پا به توپ از تجمع فولادی ها در محوطه جریمه عبور کند و هم او بود که عامل برتری میانه پرسپولیس شد. 
 
از آن طرف، هافبک وسط تیم فولاد از آنجایی که پاسهای ساده و عرضی را صادر می کرد عامل اصلی افت فولاد بود. 
 
در واقع میانه تیم فولاد هرگز توانست حفره های درون دفاع پرسپولیس را تغذیه کند. 
 
علاوه براین، حفظ نتیجه تا پایان بازی ضریب پایین اشتباهات فردی، عملکرد خوب سوشا مکانی در درون دروازه عواملی بود که پرسپولیس را از بحران خارج کرد. 
 
حال باید دید اگر تیمی حملات گسترده روی دروازه پرسپولیس انجام دهد، این تیم چه واکنشی نشان می‌دهد. 
 
 امیدواریم که این طرح تاکنیکی خود به خود به وجود نیامده باشد. 
 
همچنین تیم جذاب برانکو در بهترین زمان به لیگ برتر بازگشته است این تیم فرصت دارد تا بدون حاشیه و شایعات در اطرافش تعطیلات سه هفته ای لیگ را سپری کند. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار