رئیس کمیته BMX فدراسیون دوچرخه سواری گفت: در ایران حتی یک پیست BMX وجود ندارد که به این منظور مکاتباتی را برای راه اندازی پیست آغاز کردیم.

محسن سلگی در گفتگو با خبرنگار حوزه سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: رشته BMX المپیکی است و با توجه به اینکه در ایران این رشته فاقد یک پیست برای تمرین است اولین برنامه ما افتتاح یک پیست BMX در داخل خود ورزشگاه آزادی است که به این منظور مکاتباتی صورت گرفته که تا فروردین سال جدید، پیست BMX را راه اندازی کنیم، رقابت ها را از سال 2016 آغاز می کنیم. 
 
وی افزود: برای شرکت در مسابقات آسیایی و برنامه های آسیایی رشته BMX دوچرخه سواری و حضور در المپیک از سال 2016 وارد رقابت ها خواهیم شد. 
 
از میان 160 رکابزن استعدادیابی می کنیم 
 
سلگی در خصوص رکابزنانی که هم اکنون در این رشته در حال  فعالیت هستند تصریح کرد: در ایران 160 رکابزن BMX داریم که باید از آنها دعوت به عمل آید سپس استعدادیابی صورت گیر تا تیم ملی شکل گیرد. 
 
سلگی به رونمایی از کتاب BMX اشاره کردو اظهار داشت: امروز از کتاب BMX در نمایشگاه کتابی که قبل از ورزشگاه آزادی برپا شده رونمایی شد. 
 
وی تاکید کرد: یک دوره مربیگری برای رشته BMX به صورت رایگان در اواخر شهریور ماه برگزار خواهیم کرد که از هر استان یک علاقمند به این رشته می تواند شرکت کند. 
 
مربی تیم پیشگامان کویر یزد در ادامه یادآور شد: تیم باشگاهی ما در تور ژاپن شهر اوکایدو با 6 رکابزن از جمله آروین مصطفی گودرزی، حمید بیک، سید فردین سید رضایی، رامین مهربانی و رحیم امامی اعزام می شوند. 
 
سلگی در خصوص علت شرکت نکردن حسین عسگری تاکید کرد: چون مسیر تور ژاپن دارای شیب تند است و  از طرفی عسگری خود را برای حضور در تور سینکاراک اندونزی آماده می کند در این مسابقه شرکت نمی‌کند. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار