معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی با بیان اینکه با افزایش درخواست برای تاسیس شرکت هواپیمایی مواجه شدیم،‌ گفت: درخواست برای تاسیس ایرلاین در طول یک سال گذشته چند برابر شده است که البته تمام متقاضیان باید شرایط مورد نظر در دستورالعمل مصوب را داشته باشند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد خداکرمی در گفت وگو با  ایلنا با اشاره به دستورالعمل جدید تاسیس شرکت هواپیمایی، اظهار کرد: دستورالعملی اواخر سال گذشته بررسی و در نهایت دستورالعمل جدیدی برای تاسیس و اداره شرکت های هواپیماهای داخلی مصوب شد.

وی افزود: بنابراین درخواست های متقاضیان باید در چارچوب این دستورالعمل مصوب باشد و متقاضیان باید شرایط خود را مفاد دستور العمل وقف دهند.

خداکرمی در پاسخ به این سوال که حداقل ناوگان شرکت های برای اخذ مجوز تاسیس ایرلاین باید چه تعداد باشد،‌ گفت: تعداد ناوگان بستگی به این دارد که متقاضیان قصد تاسیس چه شرکتی داشته باشند و شرکت ها بر حسب اینکه بخواهند در حوزه داخلی،  منطقه ای و یا بین المللی فعال باشند؛  باید تعدادی هواپیمای ملکی و اجاره ای تهیه کنند.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی گفت:‌ درست است که تقاضا برای تاسیس ایرلاین ها افزایش یافته اما تمام این درخواست باید بتوانند شرایط تاسیس ها از لحاظ تامین زیرساخت ها و توانایی مالی داشته باشند.    

خداکرمی در پاسخ به این سوال که مذاکرات برای ورود چه تایپ هواپیمایی جدی تراست،‌ اظهار کرد: در بحث خرید هواپیماهای جدید، تنوع بسیار مهم است و هواپیماها از نظر تنوع در تایپ های دور برد،‌ میان برد و کوتاه برد باید تناسب داشته باشد.

وی افزود: البته ایرلاین ها بیشتر به دنبال هواپیماهایی هستند که امکان تعمیر و نگه داری آن در کشور بیشتر فراهم است وهمین طور هزینه نگه داری آن پایین تر است. ‌
منبع: ایلنا
انتهای پیام  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار