تولید کنندگان داخلی باید در حوزه فناوری به خوبی عمل کرده و ملزومات و تجهیزات مورد نیاز کشور را فراهم کنند.

محمود شیخ‌ زین‌الدین معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: اگر در حوزه فناوری به خوبی عمل شود، توقعات برآورده خواهد شد و سازندگان و تولید کنندگان داخلی می‌توانند تأمین کننده ملزومات و تجهیزات مورد نیاز باشند.

وی تأکید کرد: امروزه خارجی‌ها باید بدانند که شرایط ایران متفاوت‌تر از گذشته است و مطالبات امروز در حوزه فناوری از آن‌ها به مراتب بیشتر از گذشته است.

زین‌الدین با اشاره به اعتبار صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: از حدود سه هزار شرکت ثبت نام شده در معاونت علمی و فناوری بیش از هزار و 600 شرکت دانش‌بنیان تشخیص داده شده و صندوق نوآوری و شکوفایی بیش از 10 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: گاهی اوقات برای یک فناوری 50 تا 60 بار پول پرداخت می‌شود، ولی نتوانسته‌ایم آن را به دست آوریم و با شرایط امروز کشور و برخورداری از ظرفیت‌های علمی و فناوری نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم.

وی عنوان کرد:‌ معاونت علمی و فناوری در تلاش است تا در حوزه‌های مختلف اقتصادی با افزایش سهم و نقش فناوری‌ها به ارزش افزوده بیشتر دست یابد.

زین‌الدین در خصوص اولویت‌های معاونت علمی و فناوری افزود: معاونت علمی برای حمایت کامل از کسانی که قابلیت برخورداری از دانش فنی را دارند آمادگی کامل دارد و یک از اولویت‌های اصلی این معاونت زباله سوزها می‌باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار