کمپین نخریدن خودروی داخلی یک رفتار و حرکتی است که در راستای مقابله با صنعت داخلی صورت می گیرد.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛کمپین نخریدن خودرو که چندی است در فضای مجازی مردم را به نخریدن خودروهای داخلی دعوت می کند بیش از آنکه نشان از خواسته های مصرف کنندگان خودرو داشته باشد، از مقابله با صنعت داخلی حکایت دارد.

گروه های متعددی در فضای مجازی فعالیت خود را برای ترغیب مردم به نخریدن خودرو صفر کیلومتر آغاز کرده و توانسته اند در این راه کاربران زیادی را با خود همراه کنند.

 کمپین پایگاه مردمی ندارد

احمد فرهادی از کارشناسان صنعت خودروی کشور با اشاره به کمپین نخریدن خودرو تصریح کرد: بنظر نمی رسد که این حرکت پایگاه مردمی داشته باشد چرا که در گذشته ثابت شده مردم همیشه چند گام جلوتر از مسئولان حرکت کرده و متوجه هستند که تولید ملی به غرور ملی ارتباط دارد.

وی اضافه کرد: این کمپین یک حرکت سازمان یافته تر از آنچیزی است که بخواهد از طرف مردم هدایت شود و به نظر می رسد یک مافیا به شکل نامرئی در حال سمت و سو دادن به آن است.

فرهادی با اشاره به آنکه در صنعت خودروی کشور مافیاهای متعددی وجود دارد، اظهار داشت: در این مرحله ما شاهد ظهور مافیا در بخش فروش و خدمات پس از فروش هستیم. در مجموع این حرکت وصل می شود به منافع عده ای که علاقه مند هستند صنعت خودروی کشور روی پای خود نایستد.

این کارشناس صنعت خودرو در خصوص اینکه آیا واردکنندگان خودروهای چینی در پشت این حرکت قرار دارند، گفت: نمی توان به طور قاطع گفت این واردکنندگان در پشت پرده این کمپین قرار دارند چرا که در بازار کنونی، خودروهای چینی نیز دچار مشکل هستند.

وی سپس تصریح کرد: کمپین نخریدن خودروی داخلی یک رفتار و حرکتی است که در راستای مقابله با صنعت داخلی صورت می گیرد و وقتی حرکتی شروع می شود این احتمال وجود دارد که تعدادی مردم ناخواسته به این حرکت بپیوندند و این موضوع نیز در آسیب شناسی رفتار اجتماعی یک رفتار طبیعی به شمار می آید.

این فعال حوزه صنعت خودروی کشور در عین حال تصریح کرد: مردم نسبت به صنعت خودرو دل خوشی نداشته و این احساس را دارند که سال های اخیر در پشت این صنعت قرار گرفته اند ضمن آنکه فضای پس از توافق و اینکه چه آینده ای برای صنعت خودرو رقم خواهد خورد، مردم را دچار تردید کرده و شاید همین موضوع سبب شده تا برخی به این کمپین بپیوندند.

فرهادی مسیر مقابله با این کمپین را تغییر رویکرد و رفتار صنعت خودروی کشور دانست و گفت: رفتار کلی صنعت خودروی کشور باید بر روی پلتفرم رضایت مردم شکل بگیرد و زمانی که مشتری خودرویی را تحویل می گیرد احساس آرامش کند نه آنکه رنجی بر رنج های او اضافه شود.

این کارشناس حوزه خورو با بیان اینکه چنانچه صنعت خودرو بر روی پایه اخلاق حرکت کند به طور قطع توفیق بدست خواهد آورد، گفت: باید از توافق بدست آمده نهایت استفاده را برد و ضمن ارایه برنامه منسجم با خارجی ها مشارکت جدی داشت تا دانش فنی به کشور منتقل شده و براساس آن بسترها و پایه های تحول صنعت خودرو در کشور شکل بگیرد.

کمپین با مدل ملی در تضاد است

همچنین عبدالله بابایی از دیگر کارشناسان صنعت خودرو کشور با بیان اینکه کمپین نخریدن خودرو در اصل نگرشی نادرست و با مدل ملی در تضاد است، گفت: این کمپین براساس شرایط بازار و برآورده نشدن توقعات مشتریان و همچنین چالش هایی که از گذشته در خودروسازی وجود داشته، ایجاد شده و تشکیل آن ضربه بزرگی به تولید ملی و خریداران خودرو وارد خواهد کرد.

وی سپس شرایط حاضر برای خرید خودرو را مناسب دانست و افزود: با توجه به بالا رفتن تیراژ تولید و تنوع به وجود آمده در محصولات شرایط مناسبی برای خرید خودرو است و توجه به شعارها اجحاف در حق خریدارانی است که منتظر تسهیلات و خرید شرایطی بوده اند.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/

برچسب ها: کمژین ، خرید خودرو ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
نمی خریم نمی خریم نمی خریم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۰۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
مردم به نخریدن ادامه دهید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
چقدر خوبه که مردم بخرند و مملکت از این رکود، و چرخه اقتصاد به گردش دربیاد ولی حیف که مردم انقدر پول ندارند. من واقعا خوشحال می شوم که مردم قدرت خرید پیدا کنند ولی افسوس که جمع کردن 20 میلیون برای خودرویی چون پراید خیلی زمان بر بوده ... بدرود
Iran (Islamic Republic of)
سید مرتضی ابطحی
۱۲:۳۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
این خودرو های بی کیفیت وعدم قبول گارانتی واقعی با قیمت بالا فروش که ارزش خرید ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی
۱۱:۲۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
مردم عزیز تو رو خدا نخرید نخرید نخرید نمی خریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
مگه سوار پراید شدن هم واسه آدم غروری میذاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
علت به وجود آمدن این کمپین هر چه که هست و هر مافیایی پشت این ماجرا است حرف درستی می زنند.مردم سال هاست خودرو ها و خودروسازان بی کیفیت را به امید رشد صنعت خودرو تحمل کرده اند اما تا کجا؟ هر چه مردم مدارا کردند خودروسازان بیش از پیش طلبکار شدند.خدماتی که خودرو سازان ما ارائه می دهند ابدا حرفی برای گفتن در مقابل دیگر خودرو سازان جهان ندارد.
Iraq
علی
۱۰:۲۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
مردم گرامی این مسئول محترم راجب محصول ملی و غرور ملی حرف میزند ایا راجب به کیفیت هم حرف میزند ماشین های بدون کیفیت و فاقد خدمات ایرانی را نخرید تا شاید مسئولین به این نتیجه برسند که اول کیفیت را بالا ببرند و قیمت را پایین
-
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
مطمئن باشید این کمپین پایگاه مردمی داره می دونید چرا؟ چون اونی که پول داره میره ماشین خارجی میخره و کاری هم با حمایت از تولید ملی نداره.این مردم عادی هستند که خودرو داخلی میخرن و الان می ببینن که خودروسازها از این وضعیت سوء استفاده می کنن و خودروهارو با قیمتهای غیر واقعی و با کیفیت پایین تر می فروشن و این موضوع اونهارو به واکنش وا داشته
-
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
این حرفهارو به مدیران خودروسازی کشور بزنید.یه کارمند با بدبختی 20 میلیون جور میکنه یه پراید میخره و نخریده باید ببره تعمیرگاه بخاطر اینکه ماشین صفر سوار نشده دچار صدتا مشکله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
چه بگید چه نگید ما خودروی صفر نمیخریم
United States of America
مونسی
۰۶:۰۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
این کمپین ها توسط هرکسی شروع شده باشه تحریمی است از طرف مردم برای خودروسازانی که طی این چندسال تحریم بیشترین سود رو از طریق فروش خودروهای بی کیفیتشون به مردم بردند و به نظر من تا زمانی که اینها یک تغییر اساسی در نحوه تولید و قیمت گذاری اعمال نکنند باید ادامه پیدا کنه
و این اقدام علیه تولید ملی نیست بلکه یک حرکت جمعی در راستای بهبود وضعیت بحرانی تولید خودرو کشوره چون تازمانی که خودروسازان سود خودشون رو در فروش این خودرو های بی کیفیت از دست ندهند هیچ تغییری اتفاق نمی افته
Iran (Islamic Republic of)
ممممم
۰۲:۴۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
نمیخریم عامو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
اقای عزیز این کمپین ۱۰۰ درصد ایرانی هست و دلیل ان هم اشکار و غیر قابل انکار هست لطفا انقدر جوو سازی نکنین علیه مردم
یکم بفکر بهتر کردن وایمن کردن محصولاتتون و قابل خرید کردنشون باشین
کاش این بازار انحصاری نبود......کاش.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
اقای عزیز این کمپین ۱۰۰ درصد ایرانی هست و دلیل ان هم اشکار و غیر قابل انکار هست لطفا انقدر جوو سازی نکنین علیه مردم
یکم بفکر بهتر کردن وایمن کردن محصولاتتون و قابل خرید کردنشون باشین
کاش این بازار انحصاری نبود......کاش.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
لطفا به گروهی یا هدفی نصبت ندین کمپین رو
ملت به ستوه اومدن از گرونی و بی کیفیت بودن ماشین ها
اخه یه قرن میخوان پراید و 405 و ... تولید کنند؟
در بازارهای جهانی هر سال مدل جدید میاد
بسه دیگه بابا تا کی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
عطا
۰۱:۲۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
نمیییییییییییییییییییییییییییییییییییییی خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررریییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم