رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورگفت: جهت ارتقای ارائه خدمات امداد و نجات 9 فروند بالگرد به ناوگان هوایی هلال احمر افزوده می شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، چرخ ساز در حاشیه بازدید ازپایگاه ها ،انبارها،آشیانه بالگرد سازمان هلال احمر خراسان شمالی افزود: هم اکنون 18 فروند بالگرد در سطح کشور درحال ارائه خدمت هستند که به زودی 9 فروند دیگر به ناوگان هوایی هلال احمر اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه بالگردها به صورت دوره ای به هر استان اختصاص می یابد، اظهار داشت: بعد از خرید، بالگرد به استانی اختصاص می یابد که آشیانه آن زودتر تکمیل و ساخته شود.

چرخ ساز گفت: هر فروند بالگرد 50 میلیارد تومان و ساخت آشیانه و نگهداری آن نیز هرکدام 5 میلیارد تومان هزینه در بردارد.

چرخ ساز با اشاره به حادثه خیز بودن خراسان شمالی گفت: در مقابل حوادث طبیعی باید پیش گیری کنیم و جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز را بگیریم و منازل و زیرساخت های ساخته شده در نقاط حادثه خیز که تکمیل شده باید جابه جا شود.

وی افزود: باید مطالعات گسترده ای بر روی نقاط حادثه خیز کشور و استان انجام شود تا نقاط حادثه خیز مشخص شود.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با توجه به افزایش سیل های سال جاری نسبت به سال گذشته و کاهش تعداد فوت شدگان گفت:افزایش آگاهی های مردم و توانمندی آنها در خصوص موارد امداد و نجات و همچنین ارتقا سطح آموزش های لازم گروهای امداد و نجات هلال احمر علت این امر است.

چرخ ساز با بیان اینکه جمعیت هلال احمر با کمبود نیرو مواجه است افزود:سرعت امداد رسانی توسط هلال احمر به 10دقیقه رسیده که با افزایش نیرو این سرعت هم افزایش خواهد یافت.

گفتنی است: انبار امدادی مانه و سملقان و پایگاه رباط قره بیل نیز با حضور رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمرافتتاح شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.